En gård med massor av slitna hundgårdar...

S

SeaSalt

Jag skriver detta på mobilen så jag hoppas inte det blir för mkt felstavningar osv..

Igår var jag och några vänner ute och åkte bil runtomkring Göteborg. Åkte förbi en gård som låg längs med en väg, där man kunde se tomten. På tomten fanns mängder med sletna och smutsiga hundgårdar i olika former. Mina två tankar var: "Har dom hundar där i" och "vem har användning av så många hundgårdar?" Det var dock inga spår av hundar när vi åkte förbi.

Gården hängde kvar lite i bakhuvudet, då jag till en början antog att det bara stått tomt. Men nu såhär i efterhand börjar jag fundera på om jag kanske borde kolla upp detta ändå? Hur går man tillväga för att få reda på om det drivs någon verksamhet på ett ställe? Jag kan ju inte direkt anmäla något för om det inte vistas hundar där så är ju ingen skada skedd sas. Kan inte riktigt släppa denhär gården från mina tankar :/ Känner ju att det inte är något jag ska lägga mig i, men samtidigt vill jag inte riskera att där drivs olaglig verksamhet där hundarna får illa och att jag bara blundar för det. Förhoppningsvis är det bara ett fd hunddagis eller liknande som inte använts på ett tag :)

Sv: En gård med massor av slitna hundgårdar...

Eftersom det var tomt så är det ju inget problem. Det kan väl har varit vad som helst, stor kennel, draghundar, hundpensionat som fått stänga, någon privat person med många hundar osv osv
Och det behöver ju inte ens ha varit hundgårdar utan kanske för olika hönsfåglar? Eller andra fåglar? Kalkoner osv,

Att försöka avgöra något när man passerar med bil en gång är ju helt omöjligt.

Jag tänker spontant på vår sommarstuga. Gården var uthyrd till ett par med 30 siberian huskys. De byggde hundgårdar på marken där hundarna bodde. När dom efter några år flyttade vidare lovade dom att riva hundgårdarna. Detta avslutades dock aldrig så nu har vi ett flertal halvrivna hundgårdar som står som vi inte vet vad vi ska göra av. Ska väl antagligen riva dom nu i sommar.

Det ser säkert hemskt ut för dom som passerar men inga hundar bor i hundgårdarna.

Nu ligger vår gård långt från Göteborg, men det är säkert inte omöjligt att nåt liknande skett på fler ställen. :)

Kl:ar mig själv.

Ja som jag skrev så är det ju antagligen så att dom helt enkelt inte används, och det var även därför jag inte reagerade direkt :) och jag har inte försökt avgöra någonting, det var ju därför jag frågade efter hur man kan ta reda på mer. Läs gärna mitt inlägg ordentligt, tycker ni svarar som om jag anklagat gårdägaren för något :o

Var det i kallebäck?

Gården jag berättar om ligger inte där, men jag var på brukshundsklubben i Kallebäck idag och förstår nu vilken du antagligen syftar på. Den jag såg påminde lite om den, men betydligt mer förfallet. Och såg mer ut att tillhöra en privatperson, stället i kallebäck ser nästan ut att ha varit något företag eller liknande innan? Vad har det varit där i Kallebäck innan :o

Jag tror att man kunde hyra sig en hundgård så man kunde ha sin hund i när man jobbar typ..

Jag tror att man kunde hyra sig en hundgård så man kunde ha sin hund i när man jobbar typ..

Det kan man fortfarande men jag har ingen aning om vem som har hand om det hela. Har bekanta som haft sina hundar där för längesedan.
Vill bara förtydliga att det har absolut inget med brukshundsklubben att göra.

Det kan man fortfarande men jag har ingen aning om vem som har hand om det hela. Har bekanta som haft sina hundar där för längesedan.
Vill bara förtydliga att det har absolut inget med brukshundsklubben att göra.

Nu såg jag ju iof inte så tydligt, så jag kan ha helt fel i detta. Men av det jag såg så hade jag ju personligen inte satt min hund där :o Nog för att det inte var lika sletet som den andra gården jag såg men jag fick ändå ett ganska förfallet intryck. Men jag har mer än gärna fel!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka