En fundering

vildros

Trådstartare
Har funderat på det är ett tag.
Tänk er nu (rent hypotetiskt sett) att jag skulle ha två ponnyer som jag tävlade med på lokal/regional nivå.
Jag har också en kusin i England som tävlar på ungefär samma nivå.
Så kommer hon och hälsar på hos mig en sommar och rider min ena ponny.
FÅr hon tävla den här i Sverige medan hon är här?
Vilken klubb ska hon rida för isåfall (sin engelska eller min)?
Vad ska hon ha för nån licens?
Grönt kort?

Vore skoj om någon visste vad som gäller :D

Sv: En fundering

Men frågan är då om man kan tävla för både en svensk klubb och en engelsk :D I Sverige får man ju vara medlem i flera klubbar men bara tävla (lösa licens) i en.

Sv: En fundering

Saxat från ridsportförbundets hemsida....

"För att utländsk ryttare skall ha tillåtelse att tävla i Sverige krävs fr o m 1 jan 2003 tillstånd från det egna landets ridsportförbund. Detta skall meddelas från respektive land till Svenska Ridsportförbundet, fax 0220 – 456 70.
Därefter skall Gästlicens lösas till det belopp som SvRF beslutat."

Vad jag begriper så skulle hon i så fall tävla för England och ingen speciell klubb. En tjej i stallet är danska och hon tävlar helt enkelt för Danmark...

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 002
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025