En fundering ang foderstater

Status
Stängd för vidare inlägg.

Delfinarie

Trådstartare
Ser att det inte är ok att hjälpa till med enskilda foderstater, respekterar detta men min fundering är varför denna regel är satt ?

Att räkna ut en foderstat är inte lätt, så om det är ngn som kan, varför får man inte hjälpa till. Det finns många bra foderprogram att använda sig av men kan vara lite klurigt och trixigt i början att förstå tänket i hur man ska räkna. Varför är det då så fel att be, och att få hjälp? Sen om ingen vill hjälpa till är ju en helt annan sak, det får ju trådskaparen själv acceptera.

Så tillbaka till min frågeställning, varför denna regel ?
 
Så som jag ser det så är foderstatsberäkning en tjänst man normalt sett köper om man inte har kunskapen att räkna själv. Det är också så att människor som har så lite kunskap att de inte själva kan avgöra vad som är rimligt och inte kan gå på vad som helst vilket i det här fallet drabbar hästen. På ett internetforum kan man aldrig veta vilken kunskap den som skriver faktiskt har. Därför är det bättre att läsa på själv och sedan ställa enskilda frågor som t. ex vilka proteinfodermedel som finns och hur de fungerar för då kan man läsa vidare själv sedan och kolla upp om det som skrivits som svar verkligen stämmer och verkar rimligt.

Det är alltså inte alls fel att be om hjälp men man bör ha en viss kunskap själv och inte bara köra på vad någon på ett internetforum har skrivit.
 
Jag har precis räknat min foderstat för iår. Gör detta varje år men det är lika svårt jämt när siffrorna inte stämmer och man inte hittar lämpliga fodermedel. DÅ tar man hjälp av Bukefalos! Här får man hjälp med egna erfarenheter och deras egna åsikter. Även källförlitlig fakta. Men själva räknandet är ju såklart en tjänst som du nog ska ta hjälp av ett "riktigt" proffs och ingen som utger sig för att vara det på nätet, även om jag vet att det finns många på Buke som är väldigt duktiga på foder.
Och det vore ju väldigt bekvämt att bara lägga in sin analys här och få en kanonbra foderstat....... :grin:
 
Ser att det inte är ok att hjälpa till med enskilda foderstater, respekterar detta men min fundering är varför denna regel är satt ?

Att räkna ut en foderstat är inte lätt, så om det är ngn som kan, varför får man inte hjälpa till. Det finns många bra foderprogram att använda sig av men kan vara lite klurigt och trixigt i början att förstå tänket i hur man ska räkna. Varför är det då så fel att be, och att få hjälp? Sen om ingen vill hjälpa till är ju en helt annan sak, det får ju trådskaparen själv acceptera.

Så tillbaka till min frågeställning, varför denna regel ?
Jag har precis räknat min foderstat för iår. Gör detta varje år men det är lika svårt jämt när siffrorna inte stämmer och man inte hittar lämpliga fodermedel. DÅ tar man hjälp av Bukefalos! Här får man hjälp med egna erfarenheter och deras egna åsikter. Även källförlitlig fakta. Men själva räknandet är ju såklart en tjänst som du nog ska ta hjälp av ett "riktigt" proffs och ingen som utger sig för att vara det på nätet, även om jag vet att det finns många på Buke som är väldigt duktiga på foder.
Och det vore ju väldigt bekvämt att bara lägga in sin analys här och få en kanonbra foderstat....... :grin:

Ok då fattar jag :)
 
Nu när TS förstått, och en bra förklaring finns att få för den som söker samma svar igen. Så stänger jag nu den här tråden.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 310
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 082
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 841
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp