En fråga?

T

tesse87

Undrar hur mycket man får väga för att träna galopphästar??
Och några bra ställen som behöver hjälp me galopphästar?
Mvh Therese

Sv: En fråga?

För att träna kan amn nog vara ganska tung. När jga jobba med galoppörer hade vi en tjej som kom och red på helgerna och ibland i veckorna och hon vägde typ 85 kg.

när man tränar hästen så kan man nog väga runt 60-70 men när amn tävlar ska man väga 50-55 kilo med sadel och hjälm med kläder.

när man tränar hästen så kan man nog väga runt 60-70 men när amn tävlar ska man väga 50-55 kilo med sadel och hjälm med kläder.

Hjälmen räknas inte in när man tävlar, inte västen heller, men annars rätt... ;)

I träning så är det inte alls samma viktkrav och ja runt 60-70 funkar säkert. Dock så handlar det mkt om hur smidig man själv är också och hur bra balans man har. En ryttare som väger 50 kg med dålig balans kan störa hästen mkt mer än en som väger 70 med bra balans...

Undrar hur mycket man får väga för att träna galopphästar??
Och några bra ställen som behöver hjälp me galopphästar?
Mvh Therese

Hej Therese,vad väger du och var bor du?Hur stort är ditt intresse för att få in en fot i galoppvärlden?:)
Vad har du ridit förut och var?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka