en fråga?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pirran96
  • Startdatum Startdatum
P

pirran96

Jag har hört att ston som aldrig fått föl kan bli suriga och griniga när de blir äldre..är det någon som vet något om det?

Har jag aldrig hört och tror inte heller att det stämmer. Från vilken ålder skulle de isf bli griniga? :confused: Jag känner flera ston i 20-årsåldern som inte haft föl och är hur trevliga som helst.

En grinig häst är det oftast fel på och det är inget fel att inte haft föl. Antingen har den ont eller så trivs den inte med något. :crazy:

Nej det tror jag absolut inte. Frågar precis som de andra, när skulle denna grinighet inträffa? Alltså vid vilken ålder?! Och varför?
Nej, det går jag inte på.....det är individuellt hur stoet är redan från början tror jag och hur hon blivit behandlad genom livet av sina hästkompisar och av människor.

Nej det stämmer inte hur kommer det isåfall att en 5 årig valack kan vara hur sur som helst?? För att han inte fått bli pappa?? :angel:

Tvärtom har jag däremot hört talas om, att dräktiga ston blir griniga mot andra hästar och att det skulle vara ett tecken på dräktighet. Det har inte blivit någon sammanblandning av saker och ting?

Tack för alla svar!!Då var det nog som jag trodde.. Tyckte själv att det lät märkligt. Min kopis trodde nämligen att hennes sto gått o blitt surig pga detta, hon är dessutom bara 13 år, hästen alltså. Tack för svaren!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka