Lampan
Trådstartare
Han är en go och glad hundMenas också att hunden inte ska ha en negativ känsla av dig.
Sams åt två håll mao.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är en go och glad hundMenas också att hunden inte ska ha en negativ känsla av dig.
Sams åt två håll mao.
Fast jag vet inte nagon som forsvarat "burdusa" metoder med en mjuk (om an forvirrad som en hona) hund som inte har "burdusa" instinkter sjalv.
Tror du missar poängen.Han är en go och glad hund
Jo, jag förstod detTror du missar poängen.
Det är inte bara du som ska förlåta hunden.....även om det är lätt för att han är go och glad.
Hunden ska se DIG som go och glad även efter en tillsägning...........
Jo, jag förstod det
Jag är också go och glad
Ja, jag tror en del tar det som en personlig förolämpning om hunden inte lyder.Bra! Det ar viktigt. Jag brukar saga att det viktigaste ar att inte ta det personligt och bli arg pa hunden. Bara bestamd. Da kan man slappa det direkt nar hunden gor som man vill och beromma och dela ut beloning direkt. Just nar det blir ratt.
Jag tänker också att om du har skaffat dig en ras med ex mycket vakt och självständighet så har den de egenskaperna. Då ska den kanske få vakta rätt saker. Jag skulle inte suga tag i en herdehund av viss typ, utan snarare köpa en skock får eller höns åt den att ha koll på. Hitta ett sätt att tillgodose hundens instinkter som passar med ert liv.
Ja, jag tror en del tar det som en personlig förolämpning om hunden inte lyder.
Min sambo har någon gång sagt att hundarna är "olydiga" när dom inte kommer när han kallar.
Jag sa till honom at "Det är DITT fel att hunden inte kommer, du/ din belöning är inte tillräckligt intressant"
Ha! Där fick han sig en tankeställare
(Han säger inte så mer)
Det har jag missat! Hur gick det för din hund o vem betalade?Det skulle inte jag våga göra om jag inte bodde långt bortom all ära och oredlighet. Du kanske minns min italienska vinthund som fick sin bröstkorg krossad och lungorna punkterade av en anatoliska herdehund inne i stan? Den stod utanför sitt hus när min sambo passerade med min hund. I huset fanns herdehundens valpar. Den slet sig och gick direkt på min - en mycket otäck men helt naturlig reaktion från hundens sida.
Fast jag tror inte att det är en herdehund.
Det har jag missat! Hur gick det för din hund o vem betalade?
GeEesuus, finns det sådana nötter?Lång operation, specialtillverkad ortos för bröstkorgen och nio dygn på intensivvårdsavdelning. Hon klarade sig mirakulöst nog.
Jag betalade eftersom hundägaren visade sig vara både idiot och nolltaxerare med en radda med skulder hos kronofogden - samt oförsäkrad. Jag hade jurist inkopplad och drog igång en skadeståndsprocess som jag valde lägga ner eftersom jag aldrig skulle kunna få några pengar ändå.
Jag var även i kontakt med SKKs jurist då det var en ansluten uppfödare med kennelnamn. Ja det gjorde jag av rena skära hämnkänslor då jag ville få honom avstängd. Men de trodde inte att en anmälan till disciplinnämnden skulle ge något.
Idioten avlade även på en tik med E-höfter (ovidkommande för händelseförloppet, men bara för att understryka magnituden av idioti hos människan).
Lång operation, specialtillverkad ortos för bröstkorgen och nio dygn på intensivvårdsavdelning. Hon klarade sig mirakulöst nog.
Jag betalade eftersom hundägaren visade sig vara både idiot och nolltaxerare med en radda med skulder hos kronofogden - samt oförsäkrad. Jag hade jurist inkopplad och drog igång en skadeståndsprocess som jag valde lägga ner eftersom jag aldrig skulle kunna få några pengar ändå.
Jag var även i kontakt med SKKs jurist då det var en ansluten uppfödare med kennelnamn. Ja det gjorde jag av rena skära hämnkänslor då jag ville få honom avstängd. Men de trodde inte att en anmälan till disciplinnämnden skulle ge något.
Idioten avlade även på en tik med E-höfter (ovidkommande för händelseförloppet, men bara för att understryka magnituden av idioti hos människan).
Lång operation, specialtillverkad ortos för bröstkorgen och nio dygn på intensivvårdsavdelning. Hon klarade sig mirakulöst nog.
Men vafan!?
Eller hur! Inte bara blir min hund biten och håller på att stryka med. Ägaren visar sig även vara praktidiot.
Korrigering: Det var visst "bara" D-höfter.
GeEesuus, finns det sådana nötter?
Absolut skulle jag anmält till disciplinnämnden!
SKK menade att händelsen inte var knutet till avelsverksamheten och att det inte reglerades i grundreglerna. Jag menade att det väl måste finnas några regler för ansvarstagande när det gäller sådant som ens hundar ställer till med, dvs att man som medlem förbinder sig att vara en god representant för organisationen - men icke.