En fråga till er hundkunniga..

Aningsfull

Trådstartare
Om ni såg den här hunden - skulle ni då fråga ägaren om dom inte gav hunden någon mat. Komma med antydningar om att den skulle gå av om den la sig ner och att det är tur att han inte längre springer löp för var skulle han få sin energi ifrån när den är så mager? Och till sist fråga om man gav hunden amfetamin och skratta?

IMG_0540.jpg

IMG_0541.jpg

/Aningsfull som ska prata med polischefen om vad hans mannar egentligen får säga när dom ringer på dörren mitt i natten för att ställa frågor om grannen.

Sen sa dom förstås mycket, mycket mer, bara frågor om hunden hade inte gjort mig såhär arg. Även om man blir förbannad när man gör allt man kan för att ens hund ska må bra - och sen får höra nåt sånt. :crazy:

Sv: En fråga till er hundkunniga..

Vad är det för Gestapofasoner?

Blev du inte ens lite arg, eller åtminstone frågade vad de sjävla led av. Klart du ska ringa!

Jag blev så chockad att jag knappt fick fram ett ord. Jag stod och skakade. Efteråt sjönk jag bara ner i soffan. Jag fattade knappt vad dom sa när dom väl var där - men såhär i efterhand förstod jag att dom inte betedde sig korrekt.
När mina föräldrar fick höra det blev dom jätteupprörda. Mamma säger att vi ungdomar är alldeles för snälla och tar alldeles för mycket skit. I det fallet har hon helt rätt.
Men man är ju inte alls beredd på nåt sånt. Sen lyssnade dom inte ens på vad jag och sambon svarade utan fortsatte komma med frågor och antydningar. :crazy:

Aningsfull skrev:
Om ni såg den här hunden - skulle ni då fråga ägaren om dom inte gav hunden någon mat. Komma med antydningar om att den skulle gå av om den la sig ner och att det är tur att han inte längre springer löp för var skulle han få sin energi ifrån när den är så mager? Och till sist fråga om man gav hunden amfetamin och skratta?

skulle bli tokförbannad om nån kom till mig å ssade så till ang ang min hund om jag haft samma ras!

blir så ARG när folk ska leka bror duktig när dom ser en vinthund! dom är INTE undernärda! f*n asså! jag skulle gått å visat polisen bilder på hur en rastypisk (greyhaound whippet el vad din nu ärn är,har för mig att det finns en 3 "typ" som tillhör den rasen) hund ser ut och att den är i bra hull!

Tycker att de ser så smala ut:o , men vet ju att de ska se ut såhär!:idea:

Jo, dom är ju smala. Men om man inte har någon kunskap om rasen, och dessutom är polis, då ska man passa sig för att uttala sig om saker man inte vet någonting om. :crazy:

japp, verkligen! Tråkigt o mkt irriterande att få höra sådant, men det visar ju egentligen bara deras egen okunskap!:crazy:

Tycker att hunden ser välmusklad och sund ut, rastypisk.

Man ser att den inte går i löp tycker jag mig se då den ändå har mer hull än en racinghund. Ett väldigt fint exemplar tycker jag.

//E- ytterst svag för vinthundar

Du ska definitift inte skämmas för din hund!!! Han är bara så fin!!! Nästan lite i överhull...;)
En greyhound ska inte vara fet.... man ska kunna se de tre sissta revbenen, höftknölarna ska vara synliga, och även några rygg kotor.... helt utan att hunden är mager.
Skicka på dem en anmälan för trakasseri!!!!
Klappa din vackra hund från mig....
Här är en bild på en av mina i full tävlings kondis...
maggi4.jpg

och här är en i "vila"

fiffistrckerut.jpg

Vinthundar ska vara smala, och den på bilden har nästan lite mer hull än vad en riktig löphund ska ha. :smirk:

o shit vad den svarta var smal... ska dom verkligen avar så smala ???
ja se man lär sej nått varje dag!!
fast de e många som tycker min GD e smal oxå.. men han ekinkig i maten o springer av sej allt extra,,

Ja givetvis :angel:

Skämt & sido, så ser hunden jättefin ut :)
Finns inget som retar mig så mycket som när icke hundmänniskor leker experter och tror att dom Kan Så Mycket *morr*

Jag har en bekant som har Azawakh, jösses vad hon fick stå ut med på hundpromenader. De är ju verkligen extrema....lägger in ett foto för er som inte vet hur dessa afrikanska vinthundar ser ut. Den är bara framgooglad, vet ej vilken sida den kommer ifrån.

sekkebar1.jpg

Sen en bild på en av mina whippetar i bra hull, han är rätt musklad där och man kan ana revben och ryggkotor. Hullet är ju lite olika från hund till hund, revbenen syns olika tydligt tex fastän de har lika mkt fett.
Timothy050702.jpg

FT_ryttare skrev:
o shit vad den svarta var smal... ska dom verkligen avar så smala ???
ja se man lär sej nått varje dag!!
QUOTE]
Just på den bilden har hon tagit andra raka på åkers... låg på sin topp vikt där... runt 27kg
Den gula väger bara 25 den är mkt tynnre...

Inte vet jag om de frågorna var så mycket att bli upprörd över. Var glad så länge ingen frågar om den äter spädbarn till frukost eller används till kamp.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar