Japp, och han har ju större nytta av det eftersom han inte kan göra abort.Enklast för mannen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, och han har ju större nytta av det eftersom han inte kan göra abort.Enklast för mannen.
Jag har inte fått det vid någon av mina operationer, kissa typ direkt innan sövning istället. Och rätt snabbt efter.
Ok. Hoppas på det är lika här. Fick vid op förra året och ser inte fram emot den delen om jag måste ha det igen
Jag hade ingen kateter
Om de anser att du behöver ha det så kan du be att de sätter och tar bort den när du är sövd. Det brukar inte vara några problem sålänge operationen är av sådan art att man bara behöver den under själva operationen.Ok. Hoppas på det är lika här. Fick vid op förra året och ser inte fram emot den delen om jag måste ha det igen
Om de anser att du behöver ha det så kan du be att de sätter och tar bort den när du är sövd. Det brukar inte vara några problem sålänge operationen är av sådan art att man bara behöver den under själva operationen.
Jag rekommenderar att inte ta tåget samma kväll.Irritationen håller i sig. De ringde idag och avbokade min tid igen
Och blev istället skickad till ett annat sjukhus 10 mil bort som kunde garantera mig tid innan nyår. Känner mig smått frustrerad men än så länge har jag inte behövt sitta färdigmedicinerad 10 mil iväg hemifrån och bli avbokad på operationsdagen iaf. Det skulle vara toppen på isberget
Kul kul..
Frågade inte för kom mig inte för det, men får man ta sjuktaxi hem efteråt? Jag känner att jag inte får ihop logistiken med barn och hämtning av mig om jag/vi inte ska behöva be om barnvakt men vi har ingen som kan ha alla tre.. Att ta tåget hem känns kanske inte som plan A eftersom jag dels inte vet om tågen går när jag kan åka hem och dels om jag mår så bra att jag kan ta tåget hem. Men annars sjuktaxi till tåget om jag mår ok? Vette tusan var sjukhuset ligger ens så någon stadsbuss är det inte tal om, då kommer jag aldrig hem
Du bör få sjukresa. Här vill de inte ens att man är ensam första dygnet efter sövning numera och med det i tanken bör det inte vara några problem att få sjuktaxi hem.Irritationen håller i sig. De ringde idag och avbokade min tid igen
Och blev istället skickad till ett annat sjukhus 10 mil bort som kunde garantera mig tid innan nyår. Känner mig smått frustrerad men än så länge har jag inte behövt sitta färdigmedicinerad 10 mil iväg hemifrån och bli avbokad på operationsdagen iaf. Det skulle vara toppen på isberget
Kul kul..
Frågade inte för kom mig inte för det, men får man ta sjuktaxi hem efteråt? Jag känner att jag inte får ihop logistiken med barn och hämtning av mig om jag/vi inte ska behöva be om barnvakt men vi har ingen som kan ha alla tre.. Att ta tåget hem känns kanske inte som plan A eftersom jag dels inte vet om tågen går när jag kan åka hem och dels om jag mår så bra att jag kan ta tåget hem. Men annars sjuktaxi till tåget om jag mår ok? Vette tusan var sjukhuset ligger ens så någon stadsbuss är det inte tal om, då kommer jag aldrig hem
Men herregud! Vad har hon/de med det där valet att göra?! Det låter ju helt vansinnigt.Jag blir så ARG på det här jävla systemet!
Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.
Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.
Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!
Så jävla arg och ledsen
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!
Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.
Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.
Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!
Så jävla arg och ledsen
Du SKA anmäla det där. Ring till patientnämnden.Jag blir så ARG på det här jävla systemet!
Så jävla arg och ledsen
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!
Så jävla arg och ledsen
Det är ju helt vansinnigt, låter som någon som fått i uppgift att ringa runt och ställa in så många operationer det går. Du ska absolut anmäla detta!Jag blir så ARG på det här jävla systemet!
Så jävla arg och ledsen