En fråga om grimmor för Shettisar...

Twihard

Trådstartare
Hej :)

När jag går in på H**ks hemsida och kollar grimmor i storlek shetland så kommer inga lädergrimmor upp, däremot om jag skriver i sökrutan. Då är alla lädergrimmor märkta som Föl/shettisgrimmor.

Min fråga är - Är dessa föl/shettisgrimmor lika stora som de grimmor som bara står som shetland? Eller syftar de på minishetland eftersom de inte finns under kategorin shetlandsgrimmor?

Vill beställa en lädergrimma åt min kommande shettis som har storlek Shetland, men blev osäker.

Jag tror att iallafall den svarta fölgrimman är tänkt att kunna använda som shettisgrimma. Jobbar på hööks så borde veta men är inte 100 säker haha!

Hur stor är din shettis?
Deras föl/shettislädergrimma funkade till vår tills han var 1,5 ungefär sen blev den för liten. (Standardshettis).
Horze har en jättefin lädergrimma i storlek shetland. Den rekommenderar jag varmt! Är bra i storlek!

Hur stor är din shettis?
Deras föl/shettislädergrimma funkade till vår tills han var 1,5 ungefär sen blev den för liten. (Standardshettis).
Horze har en jättefin lädergrimma i storlek shetland. Den rekommenderar jag varmt! Är bra i storlek!

Han är 2 år och inte mini-shettis i alla fall. Har inte mätt men han blir väll modell större. Gick mig till knäna som åring. :)

Han är 2 år och inte mini-shettis i alla fall. Har inte mätt men han blir väll modell större. Gick mig till knäna som åring. :)

Oj vår var betydligt större som åring, men jag vet ju förstås inte hur lång du är kom jag på. Vår ligger över metern nu iallafall, som dryga 2. :)
Sen är det klart olika hur stora huvuden de har oavsett, men vår vuxna standard kan absolut inte ha hööks lädergrimma i föl/shettis heller. Ponny är stort på honom och shettis ofta för litet, mycket irriterande. Men Horze läder i shetland funkar alldeles utmärkt!

Oj vår var betydligt större som åring, men jag vet ju förstås inte hur lång du är kom jag på. Vår ligger över metern nu iallafall, som dryga 2. :)
Sen är det klart olika hur stora huvuden de har oavsett, men vår vuxna standard kan absolut inte ha hööks lädergrimma i föl/shettis heller. Ponny är stort på honom och shettis ofta för litet, mycket irriterande. Men Horze läder i shetland funkar alldeles utmärkt!

Jag är 165 cm :) så han kanske är av mindre modell? Är så dålig på shettisar :D

P
Jag tror att iallafall den svarta fölgrimman är tänkt att kunna använda som shettisgrimma. Jobbar på hööks så borde veta men är inte 100 säker haha!

Passar inte på mina shettisar. Där imot passar en blå reflex grimma storl shetland på min minsta shettis.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla.. Med risk för att skriva en lång novell nu men, känner att jag behöver bolla lite. Har en kbl-valack sen 19 år som i...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka