En fråga jag gått och tänkt på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

GaurdianAngel

En gravid kvinna går ju "dräktig" :D i 9 månader. Har man alltid gjort det? Hur såg det ut för 500 år sedan? 1000 år sedan? 10.000 år sedan? Var det 9 månader som gällde då också eller var det kortare/längre graviditet?

Någon som vet eller har någon tanke om hur det var?

*nyfiken*

Sv: En fråga jag gått och tänkt på...

Jag undrar hur man skulle kunna ta reda på en sådan sak...

Min gissning är att sen vi blev homo sapiens så har vi nog varit gravida i 9 mån, andra djur har ju inte förändrat sina dräktigheter så varför skulle vi ha gjort det?
Och som sagt är det extremt svårt att kunna undersöka saken...

jag har hört (men jag har det från en kompis inte från någon riktigt källa) att sedan människan började gå upprätt så formade sig bäckenet så att barnen måste födas innan huvudet blev för stort... (eller något sådant) att det skulle vara anledningen till att människobarn är så hjälplösa när de föds.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 375
Senast: mamman
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 554
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar