landsbygdsbo
Trådstartare
M lade fram en del riktigt intressanta förslag, frapperande lika de som jag tidigare framfört
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo ja tackar ja, spara 9miljarder på asylinvandring är ju iaf en början . Där kommer man att få stöd från SDM lade fram en del riktigt intressanta förslag, frapperande lika de som jag tidigare framfört
M lade fram en del riktigt intressanta förslag, frapperande lika de som jag tidigare framfört
Nä de udda skol idéerna överlåter jag till pendelkråkorna. Hej vad måste gunga på grenen iblandÄr det nya SFI-inriktningen som är på förslag? Lära sig skriva med bara versaler?
Jo ja tackar ja, spara 9miljarder på asylinvandring är ju iaf en början . Där kommer man att få stöd från SD
"Det går att göra besparingar även på migrationsområdet. Kostnaderna ökar dramatiskt och vi måste vara noga med hur vi använder våra gemensamma resurser, säger Elisabeth Svantesson"
Det där uttalandet kan vi tacka SD för. Om SD inte hade suttit i Riksdagen hade Elisabeth aldrig gjort det där uttalandet
Japp det har du sagt. Men det kommer inte att räcka för att ta tillbaka röster ifrån SD. För det så krävs det betyyyyyyydligt mer . Men nu när SD ökar så kan det ju räcka med M o SD för att få majoritet. Sd får sitt tillgodosett o M får sitt iform av Sveriges första kvinnliga statsminister. Sug på den döEtt bevis för det jag sagt tidigare. Om ett parti i riksdagen går framåt så drar det de andra partierna med sig vad det gäller åsikter.
För var det vänstern som påverkade de andra partierna, nu verkar SD ta över den rollen.
Problemet som SD har är ju att man hamnar på högerkanten samtidigt som man vill genomföra en nära nog socialdemokratisk politik, om man undantar migrationsfrågan.Japp det har du sagt. Men det kommer inte att räcka för att ta tillbaka röster ifrån SD. För det så krävs det betyyyyyyydligt mer . Men nu när SD ökar så kan det ju räcka med M o SD för att få majoritet. Sd får sitt tillgodosett o M får sitt iform av Sveriges första kvinnliga statsminister. Sug på den dö
Problemet som SD har är ju att man hamnar på högerkanten samtidigt som man vill genomföra en nära nog socialdemokratisk politik, om man undantar migrationsfrågan.
Därför så lär nog SD få svårt att på sikt kunna kombinera regeringsansvar och samtidigt behålla missnöjesväljarna. Det var väl en av anledningarna till att Dansk Folkeparti var så tveksamma att gå med i en regering.
Jo det kan ju vara så. Nu är ju minnet inte det bästa hos mig men har Jimmie nån gång fått frågan om han vill sitta i en regering av nån journalist?Problemet som SD har är ju att man hamnar på högerkanten samtidigt som man vill genomföra en nära nog socialdemokratisk politik, om man undantar migrationsfrågan.
Därför så lär nog SD få svårt att på sikt kunna kombinera regeringsansvar och samtidigt behålla missnöjesväljarna. Det var väl en av anledningarna till att Dansk Folkeparti var så tveksamma att gå med i en regering.
Precis. Kd har väl i princip sparkat i kull allt det som kd stod för?Ja, jag tror att du har rätt, missnöjespartier tjänar ju sällan på att vara i regeringsställning, då behöver de kohandla och kompromissa som alla andra vilket deras väljare inte uppskattar.
Precis. Kd har väl i princip sparkat i kull allt det som kd stod för?
gulan
Det är väl i sig en rätt dum fråga till en partiledare som sitter i riksdagen, Alla där jobbar väl för att försöka genomdriva sina idéer.Jo det kan ju vara så. Nu är ju minnet inte det bästa hos mig men har Jimmie nån gång fått frågan om han vill sitta i en regering av nån journalist?