En fantastisk solskenshistoria!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaPP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 5 287
Sv: En fantastisk solskenshistoria!

Gud, nu fick ni mej att sitta här och snyfta...så fint:love:
Hoppas det fortsätter lika bra!

Åh, vad skönt att det fungerade!
Förstår att det fölet inte kan ersätta Corlenskyungen, men det är ju alltid nåt. Jag har läst i juvertråden om den dramatiska fölningen.

Om jag förstod dig rätt så kom den i hundsittande. Det gjorde ju även min Corlenskyunge, men han hade även underslagna framben pga att de var kontraherade och inte kunde rätas ut. Honom fick vi ju ut levande, men var tvungna att avliva efter 10 dagar pga att även magsår tillstötte förutom benen som inte kunde rätas ut. Det känns så jä*la trist rent ut sagt. När man gått och väntat i 11 månader och så. Men jag har försökt trösta mig med att vi ju i alla fall lyckades rädda stoet och det gjorde ju även ni.
Lycka till med den nya fölisen!

*kl*

Gud så UNDERBART att läsa detta!! Det är verkligen en solskenshistoria. Jag ser fram emot att se fler foton på de två tillsammans. Det kunde ju inte bli bättre!! Tänk att hon tog fölis till sig på direkten. Helt otroligt att det gick SÅ bra! Lycka till med dem i fortsättningen!

/AFF

Jag har läst om din kamp med eran CG fölis och tyckte det var så trist att den inte klarade sig, då fick man ju en och annan tanke på vad som kunde gå galet och nu dog min.:cry: Livet är hårt.

Glamoroza ox: Ja det kanske det är. Vet du vad det är för hingst?

Här kommer 2 nya bild

10508417.jpg

10508414.jpg

Film fungerar den inte så gör den det snart.(youtube)

http://www.youtube.com/watch?v=UINpnH66qdw

Senast ändrad:

Åh, så fantastiskt att hon tog honom till sig!!!
Vilken underbar häst.:love:

Självklart går det inte att ersätta den fölunge du miste, men på något sätt måste det vara skönt att se stoet med en "egen" bebis.
Hon fick en belöning efter sin dräktighet och fölning.

Jag är glad att din man och syster övertalade dig!

:bow: :bow:

Åh, vilken rörande historia! Jättesorgligt att ni förlorade Corlenskyfölet, men vilken tur lilla Lucky Boy hade som fick detta fina sto till mamma. (Vem vet:angel: som det svårklass sto hon är, uppfostrar honom nog till att bli en stor stjärna i framtiden!)

:rofl: Ja vem vet, han kanske blir nästa Cardento? Är det inte så att mammans uppfostran är viktigare än generna?:D

Åh, vilken rörande historia! Jättesorgligt att ni förlorade Corlenskyfölet, men vilken tur lilla Lucky Boy hade som fick detta fina sto till mamma. (Vem vet:angel: som det svårklass sto hon är, uppfostrar honom nog till att bli en stor stjärna i framtiden!)

Blir han en godkänd Nordsvensk hingst får han nog ta och byta namn:angel: Inom den Nordsvenska aveln är det "helsvenska" namn som gäller! :o Vårt sto heter ju Monami - som man ju kan uttal på franska - Mon ami- men eftersom hon är Nordsvensk uttalas namnet på svenska - MonaMi

/Kristin

jaha det visste inte jag, hmm kanske ska döpa honom på svenska då så det inte blir krångel ? (inte för att vi funderar på detta med godkänd hingst nu men...)

Har ni några förslag?

Namnförslag kan ni ge på gnägg där jag startade en tråd.
Lustigt en tjej som har häst hos mig kom också med det förslaget men då fattade jag inte detta med TURe.:rofl: Får fundera på det men kom med mer förslag på Gnägg!

åhhh :love:
man kan ju inte läsa på buke i dessa föltider, gråter i var å varannan tråd...
den här var nästan lite komiskt... din pålle måste ju undra vad som hände med hennes fiiina gener ;)

du kan väl ha den som din nästa svårklasshäst ;) morsan kanske tränar upp den som en dåre :D

Vem vet, en svårklass mamma och jag som är halvblodsmänniska :D det blir tufft att inte klippa hovskägg eller man och svans också blir löshoppning och såntdär halvblodstjafs som denna kille får stå ut med under uppväxten.:D

åh så hääärligt för både ditt sto och fölet! :love:
... och alla inblandade människor! :smirk:

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 351
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 710
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 110
Senast: Lobelia
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 604
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka