en extra rumpmuskel?

Cinderella90

Trådstartare
Har en liten fråga, då jag inte har nån aning om detta.

Var o kikade på en häst idag, o såg då en sak, även ägaren berättade detta. Att på hästen högersida, lr mer ovanpå rumpan är det som att den är ngt större än på vänster sida. detta måste då vara musklen som det såg ut.
Han varken ömmade lr reagerade när man kände där.
o han ska inte ha varit skadad, utan även varit så innan när denna ägaren köpte honom.

Kan det vara ngt slags "skönhetsfel". ? kan detta påverkada träning/ridning, det har ite påverkat hästen när dem ridit honom iaf.

Sv: en extra rumpmuskel?

Jag har haft en häst som fick en spark eller något på halsen, och hade alltid lite skum form på halsen efter det. Men han hade aldrig något problem med det, var mest ett skönhetsfel.

Om du är intresserad av hästen, så kommer du ju ändå göra en vet besiktning och då får du veta lite mer om det.

okeej, jo det kanske kan va ngn spark lr ngt som man inte vet om.

denna hästen jag kikade på, ska jag låna isf så inget köp på iaf 1år lr ngt.

glömde skriva i första inlägget jag skrev. Jag är lite "förvirrad" skrev i första inlägget att han varit så när dme köpte honom, men skrev fel menade att jag inte visste om han varit det. tror faktiskt inte ägarna hadde så stor koll på det då. men han gick iaf igenom deras besiktning.

Ingen mer som varit med om liknande tidigare ?:crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2