"En dröm är ett mindre isolerat ridhus"

En resa till Portugal blev fröet till ett nytt sätt att rida för Katarina Eningsjö som sedan 15 år driver häst- och kursverksamhet med lusitanohästar. Rasen är avlad för strid och det märks genom lyhörda och smidiga djur.

Fast det framgår av texten i artikeln vad som menas. Och rubriken fick mig och nog några till att läsa hela så kanske inte så fel formulerat ändå?

Fast nä. Att folk läser artikeln förändrar inte att rubriken är felaktig.
Men riktigt så enkelt är det väl inte, rubriken har ett syfte att få oss att läsa artikeln och en rubrik som gör det är inte fel ur den synpunkten även om den språkligt inte är korrekt.

Sen vet jag inte om jag håller med om att den är språkligt fel, rubriken är ett citat från texten och i själva texten framgår vad som menas.

Men riktigt så enkelt är det väl inte, rubriken har ett syfte att få oss att läsa artikeln och en rubrik som gör det är inte fel ur den synpunkten även om den språkligt inte är korrekt.

Sen vet jag inte om jag håller med om att den är språkligt fel, rubriken är ett citat från texten och i själva texten framgår vad som menas.
Jag menar enbart språkligt. Börjar vi prata om hur man bäst får folk att klicka på en rubrik finns inga regler överhuvudtaget. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 591
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 655
Senast: Lavinia
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en... 2
Svar
29
· Visningar
4 429
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025