En dålig dag....

Status
Stängd för vidare inlägg.

fettso

Trådstartare
Vaknade sjuk i morse,feber och ont i halsen,huvudvärk.
Är mitt inne i en flytt samt allt stress med julen.

Åkte till BVC för att hämta nya AD-droppar och för att väga och mäta den minsta som ju gått upp dåligt i vikt samt inte växer så bra.
Maken var med och vi diskuterade varför hon gått ned i vikt(hade gått ned 200g),då säger sköterskan att vi nog skulle behöva gå i familjeterapi..:crazy: :( :confused:
Hade med äldsta dottern som var på dåligt humör,tyckte det kändes som ett slag i magen,vi har ju det jättebra som familj vilket vi också försökte framföra!!:) Detta gick dock inte fram...
 
Sv: En dålig dag....

Vaknade sjuk i morse,feber och ont i halsen,huvudvärk.
Är mitt inne i en flytt samt allt stress med julen.

Åkte till BVC för att hämta nya AD-droppar och för att väga och mäta den minsta som ju gått upp dåligt i vikt samt inte växer så bra.
Maken var med och vi diskuterade varför hon gått ned i vikt(hade gått ned 200g),då säger sköterskan att vi nog skulle behöva gå i familjeterapi..:crazy: :( :confused:
Hade med äldsta dottern som var på dåligt humör,tyckte det kändes som ett slag i magen,vi har ju det jättebra som familj vilket vi också försökte framföra!!:) Detta gick dock inte fram...

Va? Sa hon varför? :confused:
 
Sv: En dålig dag....

För att vi naggade på varandra sa hon,fast vi disk ju bara varför dottern gått ned i vikt...
 
Sv: En dålig dag....

Så hennes första åtgärd för att ta reda på varför dottern inte går upp i vikt och växer var att skicka er på familjeterapi? :crazy: Okej om ni har tagit alla prover osv och de inte kan hitta något annat, men herregud som första alternativ?
Se till att ni får en remiss till en läkare istället som ni kan diskutera dotterns vikt med, sen tror jag säkert att familjeterapi kan vara jättebra ändå...
 
Sv: En dålig dag....

Man behöver ingen remiss, det är bara att beställa en tid.

Möjliga orsaker är nog laktosintollerans och glutenöverkänslighet.
Och barnet behöver snabbt få rätt kost för att kunna utvecklas normalt.
Jag rekommenderar barn-kliniken på närmaste sjukhus eller vilken Vård-Centrals läkare som helst.

Mitt mellanbarn slutade gå upp i vikt när han var 1½ och jag slutade att amma.
När han började gå ner i vikt blev det besvärligt.
Han hade allergiska problem med magen och blev satt på diet fri från mjölk och gluten.
På några veckor så hade han börjat att växa igen.
 
Sv: En dålig dag....

Det är frivilligt att använda sig av BVC's tjänster. Så utnyttja det du vill ha och försök strunta i de råd som inte passar er. jag vet att det är lätt att säga men svårt att göra.

Men glöm inte att det är ni som familj som bestämmer och inte BVC.
 
Sv: En dålig dag....

Nej dom har inte haft ngn åtgärd alls,vi har redan tagit prover för tillväxthormon och hennes nivåer är normala!!
Dock är hon mjölkproteinallergisk.
Detta fick vi doch tvinga oss till...
 
Sv: En dålig dag....

Dock är hon mjölkproteinallergisk.

Har ni fått hjälp av en dietist?
Det skall ni kräva, för det blir så mycket lättare då.

Och kolla även om hon tål Gluten.

Jag är alldeles övertygad om att problemet har med överkänslighet mot viss mat att göra.
Ni måste bara komma på vad hon skall äta för att hon skall på bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 010
Senast: Sar
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 185
Senast: Coop
·
  • Låst
Katthälsa Jag är inte den som brukar skriva en massa inlägg om problem jag har här på forumet, men nu har jag en katt på 6 år som mår dåligt och...
2
Svar
21
· Visningar
9 449
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
24 395
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp