En blandning av...

Nej Imovane behöver jag inte kombinera med något annat. Dock fick jag en lägre dos nu, som jag knappt somnar på. 5mg. Tidigare hade jag 7,5 mg och då slocknade jag inom 15min typ. Men jag somnar iallafall på den lägre dosen med. Och jag antar att det är bättre också att ta en lägre dos även fast det tar lite längre tid att somna. Slipper jag kombinera en massa piller så är det ju det bästa. Dock ska jag nog prova Sobril och Atarax ikväll.
 
Anledningen till att du fått två olika preparat är väl förmodligen för att du inte ska bli beroende? Jag vet att många läkare brukar vara väldigt noga med att man inte ska ta dessa varje natt. Atarax har ju ingen beroendeframkallande effekt så denna behöver du ju inte oroa dig för. Någon föreslog att blanda Sobril och Imovane och det tycker jag inte att du ska göra utan att prata med läkaren först.
Motionerar du regelbundet? Äter sötsaker eller dricker kaffe/te på kvällen? Speciellt sötsaker är sånt som kan hålla mig vaken länge. Du har säkert redan tänkt på allt detta
 
Tycker du ska höra med läkaren först och främst vad den tycker om kombinationen. Tar atarax vid behov. Tagit fluoxetin i många år och ska snart byta medicin. Kom inte alls ihåg vad den hette. Nått på s.
 
Äter sötsaker eller dricker kaffe/te på kvällen? Speciellt sötsaker är sånt som kan hålla mig vaken länge.

Sötsaker är inga problem alls för mig, men däremot kaffe! Dricker jag en liten kopp senare än, säg, kl 17-18 så har jag STORA problem med att somna. Te brukar inte vara några större problem, men så är det ju inte lika mycket koffein i det heller. Sådant är viktigt att tänka på.
 
Alla reagerar olika men har doktorn skrivit ut medeciner borde de ju interagera med varandra annars borde han ju sagt till att man bara skulle ta en i taget lr? Jobbar på läder boende och har sett endel olika kombinationer för o kunna sova..... En man mins jag hade 2alvedon o 1 sobril funka kanon ihop o han sov gott. Mirtazapin är vanligt endel behöver bara det endel för mirtasapin o sobril, en del får Attarax men brukar inte hjälpa hela natten, endel får Imovane , sobril + Imovane fall de är väldigt oroliga.
Hur man reagerar är individuellt och beror säkert också på allmän tillståndet. Kan tänka att äldre behöver mindre dos.
Man ska egentligen inte skriva på buke när man tagit Imovane för man är lite lullig :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp