en ängel i mina ögon

lethal_smile

Trådstartare
det är så synd med alla hästar som slaktar/avlivas/mördas varje år bara för att den som tar hand om hästen inte vet tillräckligt mkt eller har ett ego som inte låter dem fråga om hjälp när de behöver det...

http://www.youtube.com/watch?v=tNMIz-RjJyw&feature=user

så här är en riktig ängel.. jag önskar att fler hade tid och pengar och inte minst kunskap att man kunde hindra fler djur från att slaktas..

Sv: en ängel i mina ögon

Oj! Jag är imponerad! Jag red en bråkig häst innan. Jag trodde jag skulle klara av henne, då jag innan ridit en svårhanterad häst..

Men den här hästen tvärnitade mitt under full galopp, och jag for fram och landade på huvudet och sen pladask på rygg. Behöver jag tillägga att jag omedvetet blev rädd och bara red henne ett par gånger till...?

Sv: en ängel i mina ögon

Det är ALDRIG djurtes fel att det blir "elakt". Man kan gämföra med så kallade "kamphundar". När man säger kamphund får alla samma bild i huvudet, men egentligen kan vilken hund som hällst bli en kamphund det handlar bara om uppfostran inget annat. Sen kan ju vissa ha lätter att bli en men alla har samma möjlighet, det handlar inte om ras eller något annat än uppfostran. Kanske inte har med ämnet att göra men det jag försöker säga är att det aldrig är djurets fel att det blir ett "problemdjur"!!!!

Fler änglar åt folket!!!! :love: :love: Vi måste lära oss att förså djuren vi är iallafall "smartast" även om man tvivlar ibland!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 199
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 100
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 538
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 616
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar