En allmän fråga om blandraser

T

Trina

Vi hade en diskussion på jobbet och det var några frågor som blev obesvarade, så jag tänkte att här finns det säkert någon som har svar på detta:
Finns blandningarna pudel/labrador och pudel/cocker sp. i Sverige?
Hundskolan i Skellefteå skall ju ha slutat med schabradorer (var det avel kanske), men varför?

Tackar på förhand.. :bow:

De blandningarna finns säkert...
Angånde fråga två så är det väl för att den blandningen inte fungerade som man tänkt sig.

de flesta blandraser finns nog även i sverige. kaza har t ex en "labradoodle" på dagiset hon jobbar på.

hundskolan slutade avla fram blandraser eftersom avkomman inte blev en homogen grupp. om jag inte minns fel så provade man att korsa schabradorer med schabradorer och då blev deras valpar ÄNNU mer olika varandra, även de från samma kull.

Jag förstår att den troligtvis inte fungerade som man tänkt sig......eftersom man tydligen slutade.
Det vi undrade var vad hade man tänkt sig och hur avkommorna inte stämde med förväntningarna....

Cockapoo's lär vi nog se fler av framöver. Jag känner till åtminstone en som medvetet tänker ta fram den korsningen, nere i Skåne. Ingen jag känner alltså, men jag känner de som har cockertiken på foder.

Liknande trådar

Äldre Har länge tänkt att man kanske skulle försöka göra en tråd där man samlar frågor och tips om resande. Nu råkar jag ha en fråga, så då...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 934
Senast: Gabbi
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 727
Senast: Shark
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 566
Senast: Sar
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat