• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cusan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 725

cusan

Trådstartare
Skall åka och titta på en åring efter Emmerton-Anart. Hon har fel färg, blir förmodligen för stor för mig (1,67 gissas dom). Men jag har inbillar mig att det kan bli en trevlig allround tjej att ha kul med både på dressyr, hopp banan samt avelsboxen. Jag har bara träffat en hingst efter Emmerton och han var reserverad och lite blyg. Vad är eran erfarenhet av hans avkommor? Även ni som sett honom IRL är välkomna med iaktagelser!

Sv: emmerton!

Jag har sett en åring efter Emmerton, på vårt hingstbete förra året. Han var gudabenådat vacker, helt korrekt i kroppen (och växte proportionerligt hela sommaren så han var konstant "snyggingen" i hagen) men precis som du observerat på en annan så var han aningens blyg. Inte speciellt stor heller, trots pappans storlek. Om jag minns rätt, så var stammen Emmerton-Nebraska-Utrillo.

dom kanske är lite försiktiga då? *ler* hur gamla är hans äldsta avkommor i här Egentligen?

Jag är inte helt säker, men jag tror äldsta de blir två år i år.

ok, då är han ett lite osäkert kort än då....men nimmerdor x2 stamtavlan och god ridbarhet verkar ju bra tycker jag.
undrar just om Anart har lämnat hästar med lite gång också? Jag är ju egentligen mest inne på dressyr....

En kompis har en 2-åring med Cortez på mödernet. Betäckte med E för att han skulle ha bra temperament. Mamman är helt hysterisk men hoppar kanonbra. Avkomman ska vara fin men det är inte lätt att säga så mkt om 2-åringar...

Ja vet en som har en Emmerton åring. Han e ganska stor och fick klass 1 på fölvisningen.

Här är en ganska dålig bild på honom (i sommras)

Fölis

Mvh Sandra

cusan skrev:
Skall åka och titta på en åring efter Emmerton-Anart. Hon har fel färg, blir förmodligen för stor för mig (1,67 gissas dom). Men jag har inbillar mig att det kan bli en trevlig allround tjej att ha kul med både på dressyr, hopp banan samt avelsboxen. Jag har bara träffat en hingst efter Emmerton och han var reserverad och lite blyg. Vad är eran erfarenhet av hans avkommor? Även ni som sett honom IRL är välkomna med iaktagelser!

Vaddå fel färg????

Min 2-åring går tillsammans med en Emmerton avkomma. Han är stooor, ganska grov med otroligt långa ben. Har en mycket trevlig trav och kommer nog att hoppa riktigt bra (har sett han hoppa stillastående över ett litet staket). Tror att det blir en toppen allround. Han är nyfiken men lite skyggare än min 2-åring. Dock väldigt social och gosig. En riktig snygging.

En klubbkompis har en tvååring e. Emmerton som han är väldigt nöjd med, även om det är svårt att säga innan de är inridna och så.

Men varför är du så sugen på den om du är mest intresserad av dressyr och den dessutom som du tror kommer att bli för stor och har "fel färg"? *nyfiken* :)

ja, lite skumt uttryckt, jag håller med!
menar bara att man har sina favoritfärger och när man bestämmer sig för att skaffa en ny häst så har man en massa planer om allt möjligt, kön färg, inriktning etc . också är det så typiskt att man fastnar för nåt helt annat! så brukar det vara för mig! denna är brun utan tecken....

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: Fredag
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 112
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 309
Senast: incognito
·
Avel Jag har ett svenskt ridponnysto vi funderar på att ta föl efter. Hon är en "riktig" ridponny med stamtavla, avlad för att bli just... 2
Svar
34
· Visningar
3 082
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka