Emmaljunga Edge Duo S AIR

Kaki

Trådstartare
Vi är sugna på en sådan, bor på landet med grusväg, därav att vi tror lufthjul ger bättre dämpning. :) Någon som har den som vill dela med sig?

Vi är sugna på en sådan, bor på landet med grusväg, därav att vi tror lufthjul ger bättre dämpning. :) Någon som har den som vill dela med sig?

Jag vet bara att Emmaljunga är sjukt poppis.

Vi bor på landet, grusväg och skogsväg är det som gäller här. Vi dissade alla svenska klassiker och köpte en I'coo peak air - och jag ÄLSKAR den!

Den är som en pansarvagn och tar sig fram överallt. Dämpningen är sjukt bra. Plus snygg, hög, billig och får plats i bilen. Rekommenderar den varmt!

Jag vet bara att Emmaljunga är sjukt poppis.

Vi bor på landet, grusväg och skogsväg är det som gäller här. Vi dissade alla svenska klassiker och köpte en I'coo peak air - och jag ÄLSKAR den!

Den är som en pansarvagn och tar sig fram överallt. Dämpningen är sjukt bra. Plus snygg, hög, billig och får plats i bilen. Rekommenderar den varmt!
Ska kolla upp den! Tack för tipset!

Vi har också lufthjul på vår vagn och bor på landet. Vagnen är helt suverän, man kan köra den rakt ut i skogen eller på en lerig traktorväg utan problem. Har en Jeep Liberty. Tyvärr vet jag ingenting om Emmaljungan.

Har en Emmaljunga Duo Edge men säkert inte samma årsmodell som du tittar på. Jag är iaf jättenöjd. Går att köra överallt och den är bekväm för mig som är lång. Sen är den inte så jättekul att ta med sig i bilen för den är stor och tung.

Har en Emmaljunga Duo Edge men säkert inte samma årsmodell som du tittar på. Jag är iaf jättenöjd. Går att köra överallt och den är bekväm för mig som är lång. Sen är den inte så jättekul att ta med sig i bilen för den är stor och tung.
Har du fasta eller svängbara hjul? Vi tittar på svängbara (men låsbara).. Testat det? Men den ryms väl i en stor bil ex v70 och dylikt?

Jag har fast hjul. Jag tror det är bättre än svängbara ute på landet men jag kan ju ha fel där. Jadå det gör den :)

Har du fasta eller svängbara hjul? Vi tittar på svängbara (men låsbara).. Testat det? Men den ryms väl i en stor bil ex v70 och dylikt?

Min i'coo går in i vår V50.
Och i vår Skoda superb, men den är ju rätt gigantisk så där går nog vilken vagn som helst in... :angel:

Vi har i princip samma. Jag har en edge men från 2010 men ett Viking-chassi köpt i vintras som i princip ser likadant ut som duo s air chassit (jag kan bara se att färgen skiljer dem åt).
Älskar den men så har jag haft ett chassi med fyra fasta hjul innan och att ha två svängbara hjul är verkligen en dröm jämfört.
Stötdämpningen är perfekt och den tar sig fram överallt. Vi bor också på landet, jag har kört med den i en hästhage, grusväg och skogsväg utan att spärra framhjulen :up: det är en väldigt lättkörd vagn upplever den aldrig som tung för att faktiskt vara tung och stor.

Nackdelen är storleken i bilen. Den tar plats och den är tung att lyfta men det fungerar, vi har en xc70.

Vi har i princip samma. Jag har en edge men från 2010 men ett Viking-chassi köpt i vintras som i princip ser likadant ut som duo s air chassit (jag kan bara se att färgen skiljer dem åt).
Älskar den men så har jag haft ett chassi med fyra fasta hjul innan och att ha två svängbara hjul är verkligen en dröm jämfört.
Stötdämpningen är perfekt och den tar sig fram överallt. Vi bor också på landet, jag har kört med den i en hästhage, grusväg och skogsväg utan att spärra framhjulen :up: det är en väldigt lättkörd vagn upplever den aldrig som tung för att faktiskt vara tung och stor.

Nackdelen är storleken i bilen. Den tar plats och den är tung att lyfta men det fungerar, vi har en xc70.
Åh det där va ju typ precis vad jag ville höra :D fast det är ju också viktigt att höra om vagnars dåliga sidor (om de har några). Nu känner jag mig riktigt peppad för att fara till babyproffsen och provrulla! Men får bli nästa helg, fullt upp nu :/

Jag hade en Duo Edge (som tyvärr blev stulen) men den var jag jättenöjd med. Bor ute på landet och kör nästan bara på grusväg. Vi fick en Mondial Duo på försäkringen och är väldigt nöjda med den också. Jag hade inte velat ha svängbara hjul här och luftdäck är ett måste. Den får utan problem plats i min 9-5 kombi.

Jag har en sådan men inte med svängbara hjul. Älskar den och den har verkligen tagit sig fram överallt. Har haft den med i stallet och ut i hagen och det har inte varit några problem (ville inte ha med svängbara hjul av den anledningen). Det som jag tycker drar ner lite är att den är så tung, efter förlossningen orkade jag inte lyfta in den i bilen samt att den tar så stor plats (vi har V70). Av den anledningen ska vi nu byta ut den mot en mindre vagn eftersom den känns klumpig nu när dottern sitter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 168
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 189
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 230
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar