P

pippi27

Ja, lilla Emma. Min råtta. Hon lever än?!
Emma är nu 4 år.
Det har varit stunder då jag trott att NU är det dax. För en vecka se´n så var jag på väg att ta henne till vet då hon på helge var väldigt låg men när måndagen väl kom och det var dax att åka till vet så hade hon piggnat till igen och åt och klättrade runt som hon brukar.
Så tanten hänger kvar än!

De andra två råttorna som jag övertog Curry och Koriander. Dom är väldigt trevliga. Curry är den dominanta och det talar hon om för allt och alla. Hon mår som en drottning! Koriander däremot... hon är inte lika social, hon är närmast skygg. Jag har funderat på att sära på dom för Koriander åker på stryk rätt ofta.
Koriander och Emma verkar däremot komma bättre å bättre överens. Om Emma bara är pigg nog så får Koriander flytta in där ett tag så får jag se hur det blir.

Sv: Emma.

Bilder tagna idag:idea:

Emma:
Emma.jpg

Curru:
Curry.jpg

Koriander:
Koriander.jpg

:( du ska se henne "live".
Hon tvättar sig inte längre, pälsen skivar sig väldigt och har tappat sin lyster. Det är klet runt ögonen som jag får ta bort flera gånger om dagen. Dessutom har hon ett fult sår på ryggen som inte läker.
MEN, hon är hyfsat pigg, klättrar runt, äter som en häst, spöar skiten ur Curry när tillfälle ges så hon verkar må bra än så länge:love:
Såret på ryggen tvättar jag dagligen och hon verkar uppskatta det.

och ja, vet HAR tittat. Så länge jag känner att hon mår OK får det vara. När jag ser/känner att hon blir dålig så får hon somna.

Ok, så pass.
Mjo, fast hellre det än att hon skulle lida och dö redan vid 2 :)
Har gamling jag med, fast hon är bara 2½ år. Inte kul men ja... Vad göra liksom :crazy: Man får vara glad att man fått haft de iaf :)

Ja, vi är väldigt glada över Emma.
Hon bor i hallen i en bur som alltid står öppen.
Numer håller hon sig i buren eller klättrar upp på den.
Förut så gick hon som hon ville i huset. Ofta hittades hon på diskbänken eller bland skorna i hallen:love:

Det verkar som om du har tagit hand om henne mkt, eftersom hon är så gammal! Grattis :rofl:

jag har ett marsvin som är 6år och detär lika med honom,jag tror alltid att jag ska hitta honom död någon morgon, han rör inte på sig lika mycket som förr men annars mår han bra

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har varit utmattad sen hösten 2014, men idag kan jag gå upp ur sängen, komma ihåg saker jag gjorde igår eller tidigare i veckan och...
Svar
17
· Visningar
2 973
Senast: Kijona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama