Emins Arnikatinktur

Centaur

Trådstartare
Har fått fel Arnika (skulle haft Biofarmabs tinktur) och eftersom det nästan kostar mer att skicka tillbake den och byta än vad den kostar så får jag väl använda den ändå...

Men, jag läser på innehållsförteckningen och det är inte alls ren arnika, den är tillsatt kamfer (Camfor). :crazy: Är det någon som använder denna och vet om det är tryggt att linda/täcka över?? Det står inget på flaskan och jag vill inte blistra dom stackars djuren.

Sv: Emins Arnikatinktur

SKulle inte linda över det. Har inte använt den där tinkturen dock, men kamfer är en inte helt ovanlig ingrediens i hemgjort blister, och kamfersalva ger både på människoarm och hästben ganska mkt värme om man masserar in det (dvs kamfernsalvan + friktionen). Nu beror det kanske på mängd kamfer med iofs, och hur känslig hästarna är, om du t ex brukar linda över annat liniment och det gått bra?

Sv: Emins Arnikatinktur

jag använder ju endast den rena arnikan från biofarmab (den i vita flaskan), så något annat har jag inte försökt linda över. kanske får testa på mig själv först..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 897
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka