Emilion 95102

Verlin

Trådstartare
Jag har fått upp ögonen för VDLs hingst Emilion, när jag kontaktade dem och dessutom fick informationen om att han går på TAI blev jag eld och lågor!
Är det någon som vet något om honom eller hans avkommor, han är ju själv ganska grov men de avkommor jag sett verkar inte grova. Någon som vet? :)
 
Sv: Emilion 95102

Tror du verkligen att fertiliteten kan vara så bra att det är värt att betala utlandsskick på en 27 år gammal hingst ? För övrigt borde det väl gå att hitta massor med filmer och dylikt på hans avkommor de flesta är ju själv pensionärer vid detta laget så borde ju finnas mkt att hitta från deras tävlingskarriärer.
 
Sv: Emilion 95102

Tror du verkligen att fertiliteten kan vara så bra att det är värt att betala utlandsskick på en 27 år gammal hingst ? För övrigt borde det väl gå att hitta massor med filmer och dylikt på hans avkommor de flesta är ju själv pensionärer vid detta laget så borde ju finnas mkt att hitta från deras tävlingskarriärer.

Han hade tydligen bra kvalité fortfarande, många gånger tror jag att den kan vara bättre än för de hingstar som flackar runt över hela världen och tävlar.
Jag har kollat på både bilder och YT på avkommor till honom, tänkte mer på om det finns någon som har egen erfarenhet från avkommor. Emilion själv verkar ha ett super temperament, men jag vet inte hur han förvärver det. Sånt är svårt att se på film
 

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 841
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 839
Senast: MML
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 467
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp