Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
Du får ju tro vad du vill om mig men hur du kan sätta en person som högst troligt ond pga att två andra inte vet var de har henne. Det hänger jag inte med på O_o
Jag har tex fortfarande dig som neutral.

Jag skulle vilja höra dina åsikter om Mirtai :)
jag ville reda ut om det kunde vara så att någon av er kunde vara tvillingar med varandra
Eftersom era svar tydligt visar att ingen av er vill hålla någon av er andra som säker ( vilket tvillingar kan göra- då de ju vet att den andra är god. ) Man visar det genom att inte säga att man är osäker på den. Och med att visa på varför man håller den som god.
Och om tvillingarna inte finns bland er så måste de finnas bland de andra- eller hur?
Mirtai är en som jag håller ögonen på så är det ,men för att jag ska ändra uppfattning om henne för stunden så krävs det som sagt att någon av er blir försvarad såsom absolut god av de andra, annars så tycker jag att det tyder på att jag sorterat rätt i mina tankar

jag ville reda ut om det kunde vara så att någon av er kunde vara tvillingar med varandra
Eftersom era svar tydligt visar att ingen av er vill hålla någon av er andra som säker ( vilket tvillingar kan göra- då de ju vet att den andra är god. ) Man visar det genom att inte säga att man är osäker på den. Och med att visa på varför man håller den som god.
Och om tvillingarna inte finns bland er så måste de finnas bland de andra- eller hur?
Mirtai är en som jag håller ögonen på så är det ,men för att jag ska ändra uppfattning om henne för stunden så krävs det som sagt att någon av er blir försvarad såsom absolut god av de andra, annars så tycker jag att det tyder på att jag sorterat rätt i mina tankar
Så om det inte finns ett tvillingpar bland oss så är Mirtai god? :confused: jag är ledsen men jag hänger verkligen inte med i ditt resonemang

Om inte tvillingarna finns hos oss så finns de självklart bland de andra... Om någon av oss skulle vara tvilling så tror jag inte att den andra nödvändigtvis skriker ut att personen absolut är god bara för att du ska få svar på dina frågor om vem som har vilken roll - det skulle ju göra det lättare för ulvarna att plocka bort viktiga roller också även om vi lyckas lyncha en ulv ikväll(jag är nämligen rätt säker på att det finns två ulvar kvar och jag vet ju att du inte är helt rätt ute med dina funderingar).
då ska vi se vi är 7 kvar 5-2 enligt ditt scenario om vi lynchar en god idag så blir det 4-2 och så käk på det 3-2 imorgon bitti så är det ändå stor chans att lyckas få ut en ulv till morgondagens lynch

Jo jag tror faktiskt att om någon av er tre skulle vara tvilling så kommer det att synas, även om det inte "skriks ut " Tror inte att tvillingen i så fall tiger still

då ska vi se vi är 7 kvar 5-2 enligt ditt scenario om vi lynchar en god idag så blir det 4-2 och så käk på det 3-2 imorgon bitti så är det ändå stor chans att lyckas få ut en ulv till morgondagens lynch

Jo jag tror faktiskt att om någon av er tre skulle vara tvilling så kommer det att synas, även om det inte "skriks ut " Tror inte att tvillingen i så fall tiger still

Men det var inte det jag skrev, det jag menade var att ju mer du håller på att försöka få folk att avslöja roller öppet desto lättare blir det för ulvarna att också placera in folk och välja käk efter det.

Du och jag tror uppenbarligen inte samma sak.

Men det var inte det jag skrev, det jag menade var att ju mer du håller på att försöka få folk att avslöja roller öppet desto lättare blir det för ulvarna att också placera in folk och välja käk efter det.
ulvarna vet redan vilka som är goda, rollerna som är kvar har mindre betydelse egentligen , det är egentligen bara bagaren som är av betydelse och den kanske det är bra om de inte vet om. Iom att de valde BSF som käk så tror jag att de har ganska god koll faktiskt

ulvarna vet redan vilka som är goda, rollerna som är kvar har mindre betydelse egentligen , det är egentligen bara bagaren som är av betydelse och den kanske det är bra om de inte vet om. Iom att de valde BSF som käk så tror jag att de har ganska god koll faktiskt
Fast bsf var ju värdelös med Emil i snickarboa

Med 1.5 timmars sömn och ett hus att städa (gäster ikväll) så ska jag försöka ta en förmiddagslur nu med sonen. Jag är osäker på hur det ser ut med tid senare idag/kväll så jag väljer att lägga en röst redan nu så får vi se om jag hinner in senare.

Jag köper fortfarande inte vad fio skrivit så med utgångspunkt i vad jag tidigare skrivit

TLV röstar på fio

Fast bsf var ju värdelös med Emil i snickarboa
Nja, värdelös tycker jag är att ta i. Många (alla?) höll henne som god, och även om hon inte längre hade någon specialkraft kvar när Emil hamnade i snickarboa så har hon ju fortfarande den infon hon lyckats lista ut /frågat fram kvar. Med den lär hon ha kunnat lägga ett pussel som kunde hjälpt oss andra - i förlängningen är ju det farligt för ulvarna. Så jag håller med @quarter4ever i detta.

Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela-ferrari- ferrari
Paddington skriver analyser av deltagarna och resonerar på ett sätt som för leken framåt. Har fått en del misstankar på sig, baserat på en del inlägg idag innan dl. Ändrar sin röst inför dl 2 så MikaTela ryker. Finns lite diskussioner om hennes röständring från Q till MT skulle vara alibi. Röstar på goda ferrari igår. Gör det med motvieringen att det dels är misstänkt att Ferrari plötsligt lyfter misstankar mot P och dels eftersom hon tycker rösterna på Habina är skumma trots att hon själv röstade på H. .

Jag har inte haft Paddington på min lista över misstänkta. Jag tyckte igår att hennes röständring från Q till MT talade till hennes fördel men nu blir jag nojjig. Kanske var det ett konstigt försök till alibi? Lägger en tredjeröst på Ferrari, vilket gör att det blir lika mellan Ferrari och Fio. Räddningsförsök av Fio kanske?
quarter4ever röstar MikaTela (för sent), MikaTela-snurrrfian- fio
Från att ha varit väldigt snurrig till att vara väldigt defensiv. Skulle vilja se mer av Q än bara försvar av sig själv. Har även hon en perfekt rad. Frågar mycket om vad övriga tycker men skulle gärna se att hon utvecklade sina tankar lite mer. Menar att hon pusslat ihop goda roller men ser mest att hon skriver sånt, och inte så mycket faktiska teorier.

Vill gärna tro att Q är god även om jag inte släppt misstankarna helt. Det baserar egentligen på hur de senaste lyncherna har gått. De ulvar som avslöjats har alla röstat på henne och jag tror inte att de skulle gjort det om Q satt i lyan med dem.

bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian- TLV
Ägnar tid åt att förstå vad Q menade med sina snurriga inlägg första dl. Har en perfekt rad. Lägger en avgörande röst på MT i första lynch (den som får upp henne för lottning). Lägger tredjerösten på MikaTela i andra lynchen och en tredjeröst på Snurrfian i tredje lynchen. Funderar runt Artline och om det är en alibiröstning från hennes sida att lägga en tidig röst på snurrfian.

Sammanlagt håller jag bollen åt det godare hållet. Hennes avgörande röst på MikaTela talar till hennes fördel, samt att hon valde Snurrfian istället för Q igår (baserat på att Q är god).

Mirtai röstar Artline, Q4- Artline- Ferrari
Det är jag det

fio röstar Habina, Q4-quarter4ver- TLV
Diskuterar ängeln vara eller ickevara inför dl. Tror att BW varit mer pådrivande om den vetat att Q var ond. Är Q god så borde den (BW) vara mer neutral. Har också en bra poäng med käket av Jfrelin, att om Q var god så borde ulvarna valt någon som röstat på henne eftersom fåret inte velat ha ut en ond (MT i det här fallet). Om båda är onda spelar det mindre roll och blir svårare för lyan. Diskuterar ängeln på ett sätt där det inte känns otroligt att hon sitter i lyan.

Fio har kommit med en del bra poänger men sammantaget känns det inte som det sprutar teorier ut henne. Diskussionen runt ängeln får mig att fundera på om Fio försade sig och faktiskt sitter i lyan?

TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela-q4e- fio
Röstar först Q i andra lynchen men ändrar till MikaTela då hon inte tror att Q skulle gjort en sådan röstmiss som hon gjorde om Q var ond. Tycker MikaTela är svår att få grepp om och röstar därför där. Röstar Q igår baserat på att hon tycker Q:s förvar är konstigt och att Q brukar försvara sig på samma sätt när hon är ond.

Får inte mycket grepp om TLV men henne röst ändring från Q till MT gör mig fundersam. Hon lägger först en tidig röst på Q men ändrar sedan till MT, även det i ett tidigt läge. Alibi kanske? Jag vet inte men det är inte så lätt att bilda sig en uppfattning heller.

Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari- Ferrari
Dentaku lägger en andraröst på Artline, en andraröst på Q och slutligen andrarösten på Ferrari. Är nu uppe för diskussion, baserat på rösten på Ferrari som kom som röst nr 2 på henne.

Jag får inget grepp alls om Dentaku. Kan ha lagt en räddningsröst av Fio men det kanske är troligare att räddningen kom från P?

Om man tänker att Fio är ulv undrar jag om inte lyan försökte rädda henne igår? Då är frågan om räddningsrösten kom från @Paddington eller @Dentaku ?

Med tanke på när rösterna kom så känns det troligare med Paddington som räddare än Dentaku.

@Mirtai jag avvaktar och ser vad Paddington skriver, men intressanta synpunkter!
Så av trion TLV Dentaku och Fio så är du mest misstänksam mot Fio därefter TLV och Dentaku?
och sedan är det paddington du misstänker?

hm jag blir lätt spooky på både Mirtai och Paddington just nu och undrar om paddis ffa försöker lura brallorna av mig ???

Är på jobbet å kommer inte kunna vara aktiv förrän senare ikväll.

Om du tror det så har jag inga problem att du röstar på mig. Fattar inte att jag inte insåg Ferraris roll, tyckte bara hon var så skum.....

Om man tänker att Fio är ulv undrar jag om inte lyan försökte rädda henne igår? Då är frågan om räddningsrösten kom från @Paddington eller @Dentaku ?

Med tanke på när rösterna kom så känns det troligare med Paddington som räddare än Dentaku.

Eftersom jag vet min roll så var det inga räddningsröster kan jag garantera Däremot TLV s extremt tidiga röst på mig gör nog fundersam på att jag tror hon är en av ulvarna..hon jobbar hårt på att få ut mig i en lynch

Om inte tvillingarna finns hos oss så finns de självklart bland de andra... Om någon av oss skulle vara tvilling så tror jag inte att den andra nödvändigtvis skriker ut att personen absolut är god bara för att du ska få svar på dina frågor om vem som har vilken roll - det skulle ju göra det lättare för ulvarna att plocka bort viktiga roller också även om vi lyckas lyncha en ulv ikväll(jag är nämligen rätt säker på att det finns två ulvar kvar och jag vet ju att du inte är helt rätt ute med dina funderingar).

Jag vet oxå att Q inte är helt rätt ute med sina funderingar. Jag har oxå svårt för att lista ut vem som har vilken roll. För mig var det inte ett dugg självklart att tex BSF var besserwissern

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka