Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
noterbart i det hela är att Mirtai även här följer Dentakus röst på Artlne , hm kanske inte var en så dum teori jag ventilerade förut ( och andra även gjort tidigare ) att Mirtai skulle kunna vara svarta fåret ?
det enda som inte riktigt passar in i den teorin är att MikaTela lägger en tidig röst på Dentaku iofs:idea:
Hm
alibiröst eller så är Dentaku god ?

det enda som inte riktigt passar in i den teorin är att MikaTela lägger en tidig röst på Dentaku iofs:idea:
Hm
alibiröst eller så är Dentaku god ?
och om Dentaku är god så faller teorin om Mirtai?
Vilka andra var det som noterat att hon följt Dentaku?

Jag såg hennes inlägg mest som att hon reagerade på Arts röstmotivering som denne använde mot henne själv och därför röstade tillbaka på Art.

Men jag vet ju inte om Q har det eller inte.
Jag misstänker att hon är ond i den här leken men jag vet inte vilken roll.

Varför skulle jag som ond lobba så hårt för att få ut MikaTela?
Skulle jag vara fåret skulle det ju rent av vara idiotiskt . Tänk på att det var först till denna DL som lyan fick gissa på svarta fåret för första gången. Så inför denna lynchen var det väl än viktigare att visa följsamhet mot lyan från fårets sida sett?
Jag kan följa ditt resonemang om du funderar på om jag är kommandoran, men samtidigt varför då funderar jag så tydligt i den riktningen redan igår ( mot MikaTela?)
Alibi i all ära - men är det verkligen det troligaste ?

jo det borde den väl göra tycker jag .

Nån mer har jag för mig skrev om det igår under dagen, eller möjligen efter OT-omröstningen får kolla upp det ...

artline hade det ju med i sin röstmotivering mot Mirtai kom jag på
Tog lite andra citat som jag hittade när jag kollade efter
Artline röstar på Mirtai

Hon lägger första andra rösten och gör så någon annan än Astrid leder!

Hon förtydligar också att hon håller med Dentaku. Ett svart får som följer en ulv?

detta inlägget blir ju än mer intressant nu i ljuset av att MikaTela var ulv :
Hon röstar på Dentaku. men de andra två glider hon över lite ( och i förlängningen även mig då hon ju skrivit innan att jag inte borde vara ond ? )

Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Ett inlägg som är lite intressant av Mirtai, men också inte behöver betyda något
Min bild av MikaTela är att den gång jag spelade med henne var hon så skum att alla trodde hon var ond men hon var faktiskt god :p

Jag funderar på om Mikatela ville offra sig själv. För visst har hon inte direkt försvarat sig?

Men en ond Q kanske inte hade försökt lägga en fjärderöst.

(Jag har inte funderat så mycket över Q än och behöver läsa igenom leken lite noggrannare)

sammanfogar alla röstlistorna ihop :
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Ferrari röstar Habina, MikaTela
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela
Snurrfian röstar Habina, Q4

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela
Artline röstar Mirtai, MikaTela
Mirtai röstar Artline, Q4

fio röstar Habina, Q4
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela
Dentaku röstar Artline, Q4

Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4
MikaTela röstar Dentaku, Q4

Funderar över @fio och @cirkus som båda är blixtsnabba med att få tanken att MikaTela skulle velat rösta ut sig själv för att jag skulle få vara kvar - och då skulle jag mao vara kommandoran ? Eller hur tänker ni?
OM det nu stått mellan två onda idag så har ju hela lyan+ fåret röstat på onda- går den ekvationen verkligen ihop för er?
skulle verkligen inte lyan( eller fåret ) försökt vända bort lynchen så det inte skulle stå mellan två onda tror ni?
Ffa som både jag och MikaTela tidigt hade röster på oss, det vore "enkelt" att lägga in en annan kandidat om jag nu skulle vara ond- eller ?

DL 2

ska man bara se på hur folk har röstat idag så har jag dessa tankar

Från rösterna på MikaTela:
BSF känns solid, många bra inlägg och reflektioner, jag får den uppfattningen att hon spelar på den goda sidan i denna leken pga det och att hon precis som jag fått uppfattningen att MikaTela var skum
TLV känns lite mer som kanske god efter hennes röständring.Men behöver fortfarande se mer av henne
bollen__ likaså känns som hon ytterligare stärkt det intryck jag hade av henne innan lynchen så min uppfattning om henne står kvar
Ferrari har varit väldigt anonym för mig, men får + i kanten för sin röst på MikaTela idag, vill se mer av henne också
Artline likaså + för rösten på MikaTela, så jag vill hålla henne något åt det godare hållet pga det, hoppas få se mer av henne så jag kan se lite bättre vart jag har henne
Paddington började jag tvivla på , men iom röständringen så är hon tillbaka på min karta som troligt god, för annars hade jag åkt om hon inte ändrat.

Ur rösterna på mig:
TLV la en första tidig röst ( en sökerhetsröst ) som en del kanske tolkade som att hon visste något om mig?
Ändrar sig dock sedan och jag har skrivit om det ovan
Dentaku lägger också en tidig röst som blir den andra men skulle ut och rajtantajta eller nåt ;), så inte heller kanske så konstigt, även om jag kommer hålla ögonen på henne efter den
Cirkus lägger en tredje röst på mig som får mig att höja på ögonbrynen rejält, som jag skrev innan DL så känns det som cirkus kan vara en potentiell ulv, och med tanke på hennes låga profil och vilja till att få mig till kommandoran så kanske det är hon som har rollen? Eller så har hon bara fastnat i ett tänk? Och det är klart att när jag nu misstänker henne så kan hon ju lätt bli misstänksam tillbaka om hon är god . Men sammantaget är det ändå troligast att hon är ond denna gången som jag uppfattar henne
Hon gör så jag kommer upp i ledningen

sedan kommer TLVs röständring till MikaTela följt av bollens röst på MT
så vips är MikaTela i ledning och sedan kommer en strid ström av röster på mig 4 i rad
från
Fio som jag är fundersam över . Hon lägger ju andra rösten på Habina i DL1 dessutom, verkar också snar att vilja kasta misstankar på mig och paddington. Här så tippar det över något som möjlig ond faktiskt, men behöver se mera för att kunna tro det mer bestämt , eller för att ändra uppfattning
Jfrelin också anonym, och känns inte heller riktigt som att hon skulle vara på min sida i denna leken? men behöver se mera av henne för att kunna få ordning på tankarna om henne
Snurrfian tja, tredje röst i DL1 på Habina, samt gör så jag kommer i ledningen ganska rejält mot MikaTela... just då står det 6-3 till mig ... Hm ambivalent om snurrfian. Tyckte ändå att hon hade en del vettiga inlägg idag, dock skaver det att MikaTela så bekvämt avförde henne sina teorier till DL1 ( sven-funderingarna)
Paddington röstar först på mig men ändrar i sista minuten till MikaTela har skrivit om det ovan

Nu får fröken bestämma vad hon vill vara god, ond eller mittemellan???
Säger jag att du är ond röstar du på mig för det om jag inte säger att du är ond så röstar du på mig för det! :mad:

Och inte tusan godförklarar jag dig du är den ondast jag vet i ulvlekarnas värld! :cautious:
detta inlägget av MikaTela fick mig att börja fundera över om hon trodde att jag var fåret och började bli frustrerad över att jag inte "förstod" att hon vinkar tillbaka - vilket hon och lyan sedan måste fattat idag att jag inte var fåret när jag gav mig ut på kommmandoran-jakt
Och ja jag tyckte verkligen att hennes lite godtyckliga förklaring att jag nog inte var ond så tidigt skavde en hel del

Min bild av MikaTela är att den gång jag spelade med henne var hon så skum att alla trodde hon var ond men hon var faktiskt god :p

Rent spontant, ovanstående kommentar fick mig att fundera ett par varv också. Skriver ner spontant det jag tänkte på när jag läste röstlistorna.

Låt oss säga att Mirtai är fårulv. MikaTela var ulv.
Vi får ju ta med att fårulven mest troligt kan ha försökt vinka lite försiktigt till lyan. Kommentaren i citatet ovan skulle kunna vara en liten hint till MikaTela. Sen om vi tittar på röstningen i DL1.

MikaTela röstar på Dentaku
Dentaku röstar på Artline
Mirtai röstar på Artline

Mirtai lägger en röst på Artline som gör att det står 3-3 till Habina & Art. Och då har Mika bara två röster, tills Bollen_ lägger in sista stöten.

Om vi ponerar att MikaTela la en röst på Dentaku som alibi (i detta scenariot ser jag att de båda skulle kunna sitta i lyan tillsammans). Eftersom Mirtai vet om att Dentaku sitter i lyan, så lägger Mirtai även en röst på samma spelare som D. Nämligen Artline. Dels för att rädda MikaTela, som hon vet satt i lyan, dels för att försöka skicka ytterligare en liten hint till lyan. Logiska hade kanske varit att rösta på Habina, men vet inte om det hade varit så smart i det läget att lägga ytterligare en röst på Habina som bevisligen var god. Lite smartare taktik att lägga upp två goda (Art och Hab) för omröstning, sista rösten på Mika kunde de inte veta något om.

I DL 2 röstar både Dentaku OCH Mirtai på Q4. Vet inte om det säger något mer än att Q beter sig extraordinärt skum denna leken.

Nu ska jag fortsätta läsa leken. xD

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2

Funderar över @fio och @cirkus som båda är blixtsnabba med att få tanken att MikaTela skulle velat rösta ut sig själv för att jag skulle få vara kvar - och då skulle jag mao vara kommandoran ? Eller hur tänker ni?
OM det nu stått mellan två onda idag så har ju hela lyan+ fåret röstat på onda- går den ekvationen verkligen ihop för er?
skulle verkligen inte lyan( eller fåret ) försökt vända bort lynchen så det inte skulle stå mellan två onda tror ni?
Ffa som både jag och MikaTela tidigt hade röster på oss, det vore "enkelt" att lägga in en annan kandidat om jag nu skulle vara ond- eller ?

Jag blir väldigt fundersam över att du knappt försvarar dig. I Robinson leken när jag kopplat ihop dig med Martin och han höll på att ryka blev du helt desperat eftersom du skulle ryka tillsammans med honom. Plus andra dl som du som god vart på väg att ryka.. Då har det varit testamente och gud vet vad även när du bara varit bybo. Nu.. Not so much.. Så därför undrar jag varför du satt så lugnt i båten?

Var det för att du visste att du skulle bli räddad eller annat? Därför blir jag misstänksam mot dig och paddy som räddade dig i sista sekund.

Jag blir väldigt fundersam över att du knappt försvarar dig. I Robinson leken när jag kopplat ihop dig med Martin och han höll på att ryka blev du helt desperat eftersom du skulle ryka tillsammans med honom. Plus andra dl som du som god vart på väg att ryka.. Då har det varit testamente och gud vet vad även när du bara varit bybo. Nu.. Not so much.. Så därför undrar jag varför du satt så lugnt i båten?

Var det för att du visste att du skulle bli räddad eller annat? Därför blir jag misstänksam mot dig och paddy som räddade dig i sista sekund.

I robinson leken var jag ängel , en viktig roll som helst inte ska lynchas ,och jag visste ju att lyan hade koll på vem jag var så förstod att de skulle försöka få ut mig, Martin ( cirkus) var jag misstänksam mot och trodde att lyan skulle försöka göra precis det de gjorde , rösta ut honom för att det skulle se bra ut i rösterna + att få ut ängeln Hade ju också fått spioninfo så det gjorde att jag visste lite mer bakom kulisserna. försökte ju desperat visa att jag kunde vara kärlekspar med Martin utan att outa det sas

Jag ville visst rädda mig själv nu med, men försökte resonera mer och lägga fram varför det var tacksamt av de onda att gå efter mig- jag är övertygad om att svarta fåret har röstat på mig, och säkerligen de andra ulvarna med faktiskt. Men visst det kan jag inte veta, men jag börjar nysta utifrån det sett.
Jag kan ju inte försvara mina ickelogiska inlägg jag gjort i leken heller, mer än att stekpanna i huvudet var vad jag behöver så att allt ramlar på plats sas :D

Men du vilka mer håller du som onda då ?
Förutom mig och Paddington?

Då har det varit testamente och gud vet vad även när du bara varit bybo.
jag lämnade faktiskt ett sådant denna gången med- dels genom de två kortfattade sammanställningarna jag hann med innan DL ( har jobbat mellan 13-20-tiden idag så dåligt med tid att göra det bättre helt enkelt)
samt att jag påpekade att jag tror att om jag lynchas så kommer det ge svar i rösterna vilka som är onda
Jag fortsätter nu på de tankarna som du säkert läst ?
Att man inte är en terrier varje gång behöver inte betyda att man inte försvarar sig. Jag har ju haft hjärnsläpp i leken så det kan man ju inte direkt använda sig av som försvar- det vore kontraproduktivt

Varje lek är en ny lek, man gör inte alltid på samma sätt, ibland tänker man rätt ibland tänker man fel ( och ibland får man tilt i hjärnan )

Ja den ekvationen går ihop - det ser jag inte som något problem. Om det finns två onda kandidater så är det inget jag ser som omöjligt. Menar du att det vore "enkelt" att lägga upp en annan kandidat när det är två som varit på tapeten ända sedan gårdagens DagDL i princip? Sorry, men det tror inte jag

Däremot så är det ändå lite problematiskt att MikaTela i så fall har pekat ut dig som Kommandoran vad var vitsen med det om inte göra en såndär lyan-skulle-aldrig-grej. Jag är för övrigt rätt förvånad över att du har missat att min teori från början var att du är Kommandoran och därför ens ställer din första fråga.

jag lämnade faktiskt ett sådant denna gången med- dels genom de två kortfattade sammanställningarna jag hann med innan DL ( har jobbat mellan 13-20-tiden idag så dåligt med tid att göra det bättre helt enkelt)
samt att jag påpekade att jag tror att om jag lynchas så kommer det ge svar i rösterna vilka som är onda
Jag fortsätter nu på de tankarna som du säkert läst ?
Att man inte är en terrier varje gång behöver inte betyda att man inte försvarar sig. Jag har ju haft hjärnsläpp i leken så det kan man ju inte direkt använda sig av som försvar- det vore kontraproduktivt

Varje lek är en ny lek, man gör inte alltid på samma sätt, ibland tänker man rätt ibland tänker man fel ( och ibland får man tilt i hjärnan )

Fast exakt varför skulle det ge svar på vilka som är onda när du lynchas?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka