Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 325
sammanfogar alla röstlistorna ihop :
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Ferrari röstar Habina, MikaTela
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela
Snurrfian röstar Habina, Q4

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela
Artline röstar Mirtai, MikaTela
Mirtai röstar Artline, Q4

fio röstar Habina, Q4
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela
Dentaku röstar Artline, Q4

Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4
MikaTela röstar Dentaku, Q4
Lånar listan av Q.
--
Om Q är god så tror jag inte att Paddington är ond pga röständringen, jag ser inte riktigt varför hon skulle göra den om hon sitter i lyan m MikaTela.
Är Q ond så kan P ha gjort röständringen för att förhoppningsvis förhindra att Q skulle åka om Q är Kommandoran. Är hon vanlig ulv så hade den ju inte behövts?
Om P skulle vara får så vet hon ju om båda var onda eller om q är god. Tycker nog att röständringen iaf gör att P inte borde vara fåret? Varför som får ändra röst oavsett vilken roll Q har? Speciellt OM Q är god, då har ju fåret bidragit till att en ond åkte. Med en röständring i sista minuten och det drar ju ändå till sig blickar. Så tja, utifrån det så bör man väl kunna utesluta Paddi som får.

Sen tycker jag nog när jag läste Ps misstankar och teorier mot Q att det inte känns troligt att de sitter i lyan ihop.

DL 1 kl 21.30

DL 2

Ferrari röstar Habina, MikaTela
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela
Snurrfian röstar Habina, Q4

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela
Artline röstar Mirtai, MikaTela
Mirtai röstar Artline, Q4

fio röstar Habina, Q4
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela
Dentaku röstar Artline, Q4

Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4
MikaTela röstar Dentaku, Q4

När TLV ändrar röst till MikaTela, så står det 2-2 mellan M och Q. Sedan röstar jag och därefter kommer det 4 röster på Q. Här tänker jag att OM Q är god så bör väl någon ond ha lagt någon/några av dessa röster, för att jämna ut mot MikaTela? Det är alltså dessa 4 jag tänker på:

Noterbart att Mirtai röstat likadant som Dentaku, men efter, i 2 lyncher.
Snurrfian har röstat lika som fio, men efter, i 2 lyncher.

Det omöjliga har hänt, ordföranden i nykterhetslogen har livit påkommen som största bidragsgivare till Amerikabiljetten och vad värre är, det är inte hans egna pengar som som han varit så givmild med och nog undrade man var pengarna till hans nya ladugård kom ifrån. Nu har länsman kommit och hämtat honom och satt honom i fängelse. Bokföringsbrott och förskingring av nykterhetslogens medel lyder domen.

Jfrelin var det svarta fåret.

Det omöjliga har hänt, ordföranden i nykterhetslogen har livit påkommen som största bidragsgivare till Amerikabiljetten och vad värre är, det är inte hans egna pengar som som han varit så givmild med och nog undrade man var pengarna till hans nya ladugård kom ifrån. Nu har länsman kommit och hämtat honom och satt honom i fängelse. Bokföringsbrott och förskingring av nykterhetslogens medel lyder domen.

Jfrelin var det svarta fåret.

Grymt bra jobbat ulvar! :D Pluspoäng i kanten får ni av mig ^

• Gilla
Reactions: fio
DL 1 kl 21.30

Habina (byfåne) blir lynchad
Ingen blir käkad

DL 2
21:00Jfrelin röstar på Quarter4ever

Mikatela (amerikasekten), blir lynchad
Jfrelin (fårulv), blir käkad

Jfrelin också anonym, och känns inte heller riktigt som att hon skulle vara på min sida i denna leken? men behöver se mera av henne för att kunna få ordning på tankarna om henne
så jag var inte fel ute igår med att tycka som jag gjorde om Jfrelin samt att svara fåret hade röstat på mig....
Tyckte väl att hon fiskade lite väl efter om ängeln hade skyddat sig själv eller inte !

Och då kan jag skrota mina funderingar om Mirtai som svart får , också, samt Dentaku i det fallet som ulv.
:)

Jag gick tillbaka och kikade på barnboksnomineringarna. Om fåret har följt någon så är det Q

15:22 Paddington röstar för Astrid Lindgren
16:00 quarter4ever röstar på J K Rowling
16:28 Blacksmithfarm röstar på Sven Nordqvist
17.16 Dentaku röstar på Peter Pohl
17.20 Mirtai röstar på Peter Pohl
18.51 Habina röstar på Lisbeth Pahnke
19.24 fio röstar på Astrid Lindgren
19.32 Artline röstar på Astrid Lindgren
19.33 Jfrelin röstar på J K Rowling
20.47 bollen__ röstar för Lisbeth Pahnke
21.07 Ferrari röstar på Astrid Lindgren
21.11 Jag ( TLV) lägger min röst på Peter Pohl
21.11 cirkus röstar på Astrid Lindgren
(Snurrfian röstar i efterhand på Astrid Lindgren)
( MikaTela röstar i efterhand på Astrid Lindgren )

en av funderingarna jag hade igår :
En av strörösterna kan vara lagd av fårulven på en i lyan för att meddela sig med den
Ja tydligen var det så då JFrelin röstade på Ferrari

Kommentar från JFrelin där jag upplevde det lite som att hon försöker elda på mot mig ....och med facit i hand så tror jag att hon gjorde det
Sistaminutenröstningar är för mig ett tecken på att man sitter inne med kunskap, alternativt att det handlar om en kupp. Oavsett är det märkligt vid DL1.
Dentaku är snabb att hålla med henne och JFrelin är snabb att svara tillbaka. Hm kan det vara något att ta fasta på- eller har JFrelin helt enkelt bara spelat skumt leken igenom för att ställa till oreda?

Här kommer det inlägget jag reagerade på igår och som fick mig att börja begrunda Jfrelins agendor, vilket jag sedan tog med i min sammanfattning
Då borde goda lyan kanske veta vem Alfred är eftersom det vanligaste är väl att ängeln försöker skydda sig själv första natten när goda kan få info. Om Alfred skyddade sig själv så vet även ulvarna vem hen är nu.

Dentaku skriver ut om kommandoran och att ängeln riskerar att bli käk vilket startar diskussionen...
I så fall sitter vi i en jäkla knipa eftersom kommandoran kan hindra ängeln från att skydda en gång - vi riskerar att bli av med ängeln!

JFrelin försöker få det till att lyan skulle försöka vilja lyncha ängeln istället- mycket konstigt resonerat, för att driva bort fokus från att det troligaste var att de skulle vilja käka densamma ?
Fast för de onda är det ju mycket effektivare att försöka lyncha den som skyddade sig själv och lyckas de inte med det så kan de använda hjonen och sen äta en till god. Eller har jag tankevurpa här?
Jag ifrågasätter resonemanget
@quarter4ever så du menar de kommer försöka lyncha annan god och sen använda hjonen och äta den som skyddade sig själv?
Jag tycker att det fiskas lie väl efter om ängeln har skyddat sig själv eller inte
ingen aning.Men det verkar troligast ja Förutsatt att ängeln faktiskt skyddade sig själv, jag hoppas som sagt på att den inte gjorde det....
Men denna diskussionen ger egentligen de onda mer än de goda om man ska vara krass...

JFrelin tycker jag har fel som inte vill diskutera så mycket kring ängeln...
Ger inte alla diskussioner mer åt de onda än de goda om man ska vara ärlig? De sitter och har nästan alla kort på handen och väntar på att någon god ska göra ett misstag så de kan teoria om det.
Tycker ändå det är bra att diskutera detta så man har det i bakhuvudet vid röstning.

Jfrelins röstinlägg : När hon röstade hade flera röstat på MikaTela redan även om jag var uppe i knapp ledning. Då väljer hon att rösta på mig för att lägga mig ytterligare i ledning. Frågan är om hon följer någon ulvs röst på mig lagd redan eller om hon bara inser att MikaTela kan ligga risigt till?
Jag är iväg på middag så måste var lite kortfattad. Har läst igenom leken och jag tycker fortfarande Q4 är den som är mest konstig.
Dels hennes beteende igår med den missade rösten och sen hennes försvar idag som inte känns särskilt ärligt eller desperat vilket om hon vore god skulle vara naturligt.
Dessutom skriver hon inte speciellt mycket om några andra och det kan mycket väl vara så att hon känner att loppet är kört och inte vill avslöja några andra.

Sedan noterar jag att hon röstar på samma som mig i OT-nomineringarna, och jag vet att hon inte följde en ulv där, så kanske tyckte hon bara som mig i just detta, eller så gick hon in för att sprida förvirring redan från start.
Det får vi nog reda på efter leken skulle jag tro

Att hon röstade på mig ser jag inte som konstigt. Undvika att synas lite sådär i början och vi vet ju hur känd jag är för mina knepiga uttalanden. Hon kanske inte ens försökte få kontakt med lyan första dagen heller, ibland är det väl bättre att vänta in att en ulv skriver något förnuftigt som man sen kan följa? Vilken dag fick lyan börja gissa? Vid DL 2 var det va?

Idag blir det nog lite sporadiskt mobilspel under dagen då jag ska iväg med kidsen. Ska ändå försöka vara mer aktiv idag. ^^

Oj vad ni skriver :)
Jag har aldrig spelat med Quarter4ever förut, hon var LL senast jag lekte. Men jesus vad förvirrat det är. Tyckte det började lite med alla frågor om rollerna. Jag köper att man vill fråga i tråden så alla får veta men det är väl egentligen bäst att fråga LL via PM om man är osäker?
Sen hela röstnings debaclet...... Tycker det är mycket märkligt att hon inte han rösta då hon var inne så långt innan DL. Som god behöver man ju inte vara rädd i en första DL eftersom få vet om vad andra har för roller och det är helt acceptabelt att man råkar rösta på en god liksom. Den erfarenheten jag har av ulvlekar är att det mest är de onda som har svårt att rösta.

Ett annat inlägg som jag noterar. Varför har hon fetat q's namn? Är det för att få kontakt eller?

Jag gick tillbaka och kikade på barnboksnomineringarna. Om fåret har följt någon så är det Q

15:22 Paddington röstar för Astrid Lindgren
16:00 quarter4ever röstar på J K Rowling
16:28 Blacksmithfarm röstar på Sven Nordqvist
17.16 Dentaku röstar på Peter Pohl
17.20 Mirtai röstar på Peter Pohl
18.51 Habina röstar på Lisbeth Pahnke
19.24 fio röstar på Astrid Lindgren
19.32 Artline röstar på Astrid Lindgren
19.33 Jfrelin röstar på J K Rowling
20.47 bollen__ röstar för Lisbeth Pahnke
21.07 Ferrari röstar på Astrid Lindgren

21.11 Jag ( TLV) lägger min röst på Peter Pohl
21.11 cirkus röstar på Astrid Lindgren

(Snurrfian röstar i efterhand på Astrid Lindgren)
( MikaTela röstar i efterhand på Astrid Lindgren )
ja jag tycker det är konstigt, men vet att hon inte följde en ulv i det fallet, men det ser ju lite graverande ut - vilket kanske var hennes avsikt?
Jag funderar över det själv och kanske gick hon in för att förvirra.
OT fick precis samtal från hon som har min hingst i träning att han har en lättare släng av kolik:(
de skulle avvakta ett tag men ringer ut vetrinären om det inte ger sig inom kort.
Jobbigt att vara 60 mil ifrån och inte kunna göra något själv

Ett annat inlägg som jag noterar. Varför har hon fetat q's namn? Är det för att få kontakt eller?
OM jag hade varit ulv, tror inte du att jag skulle snappat upp att hon mest troligt följt mig i OT-omröstningen i ett sådant fall?
Skulle jag ha missat något dyligt tror du? inte skulle jag ha valt henne som käk, om jag satt i lyan det är då säkert!
Tror du inte att jag dessutom snappat upp att hon tyckte att det var bra att diskutera ängelns skyddande ( när jag tyckte att det borde inte diskuteras?)
Hon röstade hyfsat tidigt på mig i gårdagens lynch, lite i mitten -hade det varit två onda uppe till lynch tror du inte att hon kanske avvaktat lite ?

OM jag hade varit ulv, tror inte du att jag skulle snappat upp att hon mest troligt följt mig i OT-omröstningen i ett sådant fall?
Skulle jag ha missat något dyligt tror du? inte skulle jag ha valt henne som käk, om jag satt i lyan det är då säkert!
Tror du inte att jag dessutom snappat upp att hon tyckte att det var bra att diskutera ängelns skyddande ( när jag tyckte att det borde inte diskuteras?)
Hon röstade hyfsat tidigt på mig i gårdagens lynch, lite i mitten -hade det varit två onda uppe till lynch tror du inte att hon kanske avvaktat lite ?

Jo, jag tror nog att du hade snappat upp det och inte käkat just henne. Om du inte trott något annat om henne.
Men grejen med ängeln måste jag fundera lite mer på - hon uttryckte sig så jäkla märkligt.

Visst är hennes röst på dig till din fördel, men jag kommer verkligen inte avskriva dig för det

Jo, jag tror nog att du hade snappat upp det och inte käkat just henne. Om du inte trott något annat om henne.
Men grejen med ängeln måste jag fundera lite mer på - hon uttryckte sig så jäkla märkligt.

Visst är hennes röst på dig till din fördel, men jag kommer verkligen inte avskriva dig för det
Ja jag tyckte också det var väldigt märkligt resonerat om ängeln
Det är lugnt om du inte avskriver mig:)
Det är bra att tänka på de flesta scenarier och inte lättvindigt avskriva folk utan att ha på fötterna för det :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka