EM i hoppning 2021

Har du läst hans uttalande efter att Bianca dog? Aldrig hört något liknande från en elitryttare. :heart
Jag har missat det, såg bara hur han pratade om henne under intervjun idag. Måste kolla 😭😭😭 Att han är en genuin hästmänniska på alla sätt har man ju fattat och håller med om att det inte är så vanligt med elitryttare som pratar om hästarna som han gör!

1630688485915.png

Sorry to disappoint hörrni, men de har redan fått första avkomman :angel:

Nu har jag sett ikapp. Det var nästan roligare att läsa den här tråden. ;)

Välförtjänt av Schweiz och himla roligt med grekiskan. Förstod jag rätt att alla svenskar utom Angelica får rida på söndag?

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det, men jag vill ha tillbaka Linda och Henrik… Lotta säger inget vettigt och Anna-Maria går upp i falsett/skriker mest hela tiden.

Jag har dessutom bokat upp mig på söndag, så jag kommer tvingas se finalen i efterhand också. Suck…

Jag måste säga att kommentatorerna inte stör mig alls, men det kanske beror på att jag väldigt sällan följer hoppning (och sport överhuvudtaget) på det här viset. Det här är nog första gången nånsin som jag tittat aktivt flera dagar i rad, så jag har rätt dålig koll på hur det brukar eller kan vara. Det enda jag tyckt var lite irriterande är bitarna med Fredrik som mycket riktigt låter som att han i princip tvingats till det här jobbet under hot och inte alls riktigt vet hur han ska göra det. :p

På fei’s instagram finns en film där toppryttare tippar vinnare/pallen inför, alla nämner Sveriges lag (och Individuellt Peder), även arrangören Ludger tippade Sveriges lag som vinnare. Men jag håller med dig, svårt att se de som favoriter inför, på pappret såg väl t.ex Tysklands lag betydligt starkare ut.

Ja, det är mycket möjligt att folk gör det. Men jag förstår det inte riktigt. De hade kunnat vinna om alla presterade på topp. Men t.ex. Angelicas häst är ju en fantastisk hoppare men för svårkontrollerad mellan hinderna (än så länge) för att vara riktigt stabil på den nivån. Får hon bättre kontroll på den mellan hinderna kan det bli hur bra som helst!

Jag tycker iofs inte Linda sa så mycket kunnigt heller. Inget som tillför nåt för folk som kan nåt om hoppning. Tycker ridsport kommenteras som om tittarna aldrig sett en häst, och typ fotboll kommenteras som om alla tittare kan precis alla regler.
Jag vet inte hur Linda Heed kommenterade, men tycker i vilket fall att nuvarande expertkommentator är meningslös. Jag tror inte alls alla ser exakt varför det går fel alla gånger, det är väl därför man har en expert som kommenterar? För att peka på detaljerna och orsakerna som man som tittare kanske inte tänkte på, ge lite sammanhang och hjälpa en att förstå vad man ser.

Dessutom, det där eviga ”Ja, så svårt är det, det är så små marginaler!” - om det bara är slumpspel alltihop, var är sporten? Ryttarna själva har ju sällan problem att förklara sina fel, de säger inte ”Det var så svårt, det är så små marginaler”. Så det finns ju nästan alltid förklaringar, det är bara att hon inte talar om vilka det är.

Jag måste säga att kommentatorerna inte stör mig alls, men det kanske beror på att jag väldigt sällan följer hoppning (och sport överhuvudtaget) på det här viset. Det här är nog första gången nånsin som jag tittat aktivt flera dagar i rad, så jag har rätt dålig koll på hur det brukar eller kan vara. Det enda jag tyckt var lite irriterande är bitarna med Fredrik som mycket riktigt låter som att han i princip tvingats till det här jobbet under hot och inte alls riktigt vet hur han ska göra det. :p
Nä, han verkade väldigt lost. Som att han egentligen var där av nån annan orsak och så hade nån sagt till honom att prata i TV, fast han egentligen varken hade tid eller lust.

Så Douglas avstår från den individuella finalen. RGB har väl inga vidare chanser till medalj. Vad tror vi om Peder, har han chans till pallplats eller blir det som bäst typ femma?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan pågår EM för unga ryttare i flera grenar. För hoppningens del avgörs mästerskapet i Kronenberg, Nederländerna, medan de...
Svar
0
· Visningar
265
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
70
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama