EM i dressyr (i Gbg!)

Jag såg tyvärr inte Sönke och Cosmo idag, men såg dem under deras träning igår, och jag är tusan kär i ett ekipaget! Så mjukt och lugnt och stadigt, och samtidigt en massa go och arbetsvilja! Jag jobbar med security och hade turen att få vakta ingången vid dressyrstallarna med fri utsikt över träningsbanan☺️

Jag såg tyvärr inte Sönke och Cosmo idag, men såg dem under deras träning igår, och jag är tusan kär i ett ekipaget! Så mjukt och lugnt och stadigt, och samtidigt en massa go och arbetsvilja! Jag jobbar med security och hade turen att få vakta ingången vid dressyrstallarna med fri utsikt över träningsbanan☺️

Jag gillade hans inställning till dressyren, att det ska vara skoj och inte så allvarligt. :)

De gjorde en jättefin ritt!

Gläder mig verkligen åt att vi har alla fyra med till fredag! Och att jag, som satt till häst under upplösningen och lyssnade på radiosporten, har en hel del fin dressyr att titta på innan jag somnar :)

Jag känner mig väldigt nöjd med dagen, god hotellfrukost, såg all hoppning, hann bort och såg Louises silverritt, åt goda eggrolls med lax på Heden, hittade pannband som jag letat efter och regnställ som jag behövde, åt frozen yoghurt, såg första blocket med roliga ryttare, tillbaks på hotellet och åt, sedan avslutningen med toppryttarna, bronsmedalj och prisutdelning :up:. Synd att inte fler tog chansen att vara på plats en dag som denna, med lite mer tryck på läktaren hade det varit helt perfekt :love:. Precis lagom väder enligt mig även om det blir lite kyligt på kvällen.

Dock överger jag nog de stackars U25-ryttarna imorgon fm, de lär väl få ännu glesare på läktaren... Men tänkte se deras kür på lördag i alla fall.

Försökt leta i tråden men vad hände med kvinnan som blev avblåst pga blod (?) i munnen på hästen? Såg att hennes team verkade fota hästen själva, kanske för att lämna in protest?

Tänk så olika vi är själv sitter jag på Ullevi hela dagen idag och på söndag! Det är ju inte ofta vi har mästerskap i Sverige. Fast det är klart billigare att sitta hemma förstås :idea:. Har dock inte orkat gå tillbaka till Ullevi än ska proviantera lite inför kvällen så man slipper Ullevs dyra priser. Men ska dit innan första svenska start det är ju lämpligt nog paus innan Rose ska rida. Jag förstår inte varför det är 54 minuters uppehåll efter den franska ryttaren klockan 17.48? Det är ju inte konstigt att dressyren drar ut en halv evighet i tid.
Domarna och vi andra i kurerna är glada över pausen. Det är då vi får middag. :D

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
88 365
Senast: lizan
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 336
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 159
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar