Elvattenkoppar

EmblaAsk

Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa elvattenkoppar tilll mina hästar inför vintern. So far, so good....

Man vad behöver man egentligen för tillbehör och hur monteras dom? Givetvis ska elektrikern och rörmokaren göra sitt, men i övrigt?

Vad för slags elkabel ska man ha, hur djupt skall den grävas ner, finns det någon maxlängd på vattenledningen osv osv....Gräver man ner elkablen ihop med vattenkabeln eller är det kanske el och vatten i samma kabel? ju mer jag läser på olika försäljares sidor dessto mindre begriper jag...suck.....

Buke, hjälp!

Sv: Elvattenkoppar

INGEN?!? Måste väl ändå vara någon mer än jag som funderar på elvattenkoppar, med tanke på hur vintrarna varit i södra Sverige senaste åren?

Sv: Elvattenkoppar

Det hela beror ju väldigt mycket på vilka förutsättningar som finns från början och vilket system man man väljer. Så det finns ju allt från att man gräver ner vattenledningen frostfritt till att den ligger ovan på marken uppvärmd av el. I vissa system går själva uppvärmningen av koppen med 24 volt och då brukar man inte gräva ner ledningen utan den dras till en omvandlare alt batteri o s v.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka