Elstöt och gravid..

Thera

Trådstartare
Ja, nån som vet om det är farligt? Råkade gå emot häststaketet med magen och fick världens stöt, sådär så man blir lite matt i musklerna sen.

Är i vecka 39, känner bebisen som vanligt nu efter, men man blir ändå lite nojjig..

Nån som vet om det är nån fara?

Sv: Elstöt och gravid..

Bebisen är färdigbakad och ganska tålig. En elstöt från ett staket är obehaglig för oss människor men ofarlig, det känns väldigt osannolikt att din baby skulle ta skada av stöten, det var ju du som tog den med din hud, det är ju hud, hinnor och fostervatten emellan. Bebis kan ha känt något men det är inte farligt. Tänk på hur påfrestande själva förlossningen är för babyn både mekaniskt (att pressas genom fosterkanalen) och alla omställningar till att andas med lungorna, att vistas i luft istället för vatten så förstår du hur tålig den är.
Lycka till!

Tusen tack för ditt lugnande svar!! Känner mig mycket lugnare nu! :)

Jag gjorde samma sak när jag väntade Elivia. Fick en hiskelig stöt på magen som stack ut rätt bra i vecka 39. Elivia är idag 4 år och mår alldeles utmärkt:)

Fick även en extrakoll på att elen funkade som den skulle i hagen:D.

Tack för ditt svar!!

Ja, man är inte riktigt van vid så utstickande delar, men kan vara bra med en manuell kontroll av staketet också.. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 138
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 522
Senast: Tuggben
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 552
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025