Elitloppsauktionen

Cambrie

Trådstartare
Kom igen nu, vem tror ni blir dyrast på elitloppsauktionen? Någon som har studerat katalogen nogrannare?

Och vem skulle ni helst vilja ha av avkommorna?

Sv: Elitloppsauktionen

Jag skulle helst vilja ha 67 Oodles e.Viking Kronos u.Pine Dust, om den är enligt mina exteriöra mallar.

Han kommer såklart att bli dyr, men jag skulle kunna tänka mig att någon av Andover Hall-avkommorna kommer att kunna bli dyrast.

publicity pellini

Mtt andrahandsval. Viss osäkerhet kring Ken Warkentin, även om jag har känsla för att han kommer att lyckas. Lite emot mina principer att gå på oprövat... Precis som det vore aktuellt att handla. *hahaha*

Jag tycker det är jättesvårt att säga vem som blir dyrast, jag är inte tillräckligt insatt i stammarna, men nog tror även jag att Andover Hall, Varenne eller möjligtvis Windsongs Leagacy kan bli riktigt dyra (eller ja, för min plånbok blir ju alla hästar dyra:D)

Sambon vill helst ha nr 44 Origami, han hade hennes mamma som passhäst, dock var det bara en massa problem med den och enligt travsport har den aldrig startat, är det tryckfelsnisse som varit framme eller kan den ha startat i USA och det inte står på travsport?

Visst kan hästen ha startat i USA, utan att det registrerats på travsport.se. Tycker dock att det är dåligt, sånt borde gå att samordna mellan de olika travförbunden.

Väldigt hög inavel på nämnda modern Ikebana och även hög på avkomman Origami. Kanske därför det "racklade" med modern?

Tycker att det är dåligt att de inte skriver inavelskoefficient i auktionskatalogen. Lite varudeklatation...

Jag skulle helst vilja ha 67 Oodles e.Viking Kronos u.Pine Dust, om den är enligt mina exteriöra mallar.

Han kommer såklart att bli dyr, men jag skulle kunna tänka mig att någon av Andover Hall-avkommorna kommer att kunna bli dyrast.

Tyvärr! Honom har jag redan bokat!:p

Den såg jag på bild i Travronden och den hade nada bog som det såg ut...tyvärr...men pellinipållen vars mamma är syster med Emili cas el, angus, andover, cantab , adams hall .....:d
sen hittade jag nån annan trevlig som heter hampus sisu.Kadabra /Valley Victory vars mammas första avk född 04 rantat runt på en 12 tid :d:d

jag vet inte vem som blir dyrast men de blir säkert en andover hall-are..

det finns en häst jag spanat in.. tror hon hade typ nr 16 eller 19 eller nåt sånt och hette typ All Of Me (e. Lindy Lane u. Colour Fan).. hon är nämligen lillasyster till en av mina passhästar :D

Tyckte Oodles var riktigt snygg jag? :o
Iaf rumpan :d
Och man kan ju inte klaga på stammen heller... :angel:
Men den tror jag blir en dyring!
Men de som ska dit kan väl uppdatera i denna tråden vad han gick för please?
Jag kan ju inte fara till Sthlm iår :( :cry:

Den jag skulle vilja ha är, Rite Key ,är helt insnöad på den modersstammen.

Borde inte nummer 20, såvida den är exteriört snygg, bli en av de dyraste på auktionen? Något för oss som vill rida monté kanske :D:angel:

Borde inte nummer 20, såvida den är exteriört snygg, bli en av de dyraste på auktionen? Något för oss som vill rida monté kanske :D:angel:

det är troligt att det blir en av dom dyraste men jag skulle då inte vilja ha den.. är inte så jätteglad i jaggens avkommor :devil:

Det går i alla fall att se alla hästar på ASVT´s hemsida...

Förövrigt skulle jag inte heller vilja ha en avkomma efter Jaggen (om jag nu kunde välja och vraka bland de hästar som säljs på auktionen) men var inte Västerbo Daylights avkomma väldigt dyr förra året?

Och borde inte rimligtvis en avkomma efter Jaggen bli betydligt dyrare än den efter Super Arnie, förutsatt att hästen i övrigt har en trevlig uppsyn?

Jag tror att det blir den dyraste det här året, men det är en vild gissning från en som inte är jätteinsatt i avel...

Och borde inte rimligtvis en avkomma efter Jaggen bli betydligt dyrare än den efter Super Arnie, förutsatt att hästen i övrigt har en trevlig uppsyn?
Nu tror jag att Jaggens avkommor kan bli dyrare, än den efter Super Arnie. Däremot kan jag inte förstå varför det skulle bli så. För mig vore det betydligt rimligare att betala mer för en avkomma till en beprövad hingst som Super Arnie som år efter år efter år ligger i toppen på statistiken. I detta fall handlar det också om ett helsyskon (Camilla Highness) till en häst i världs-/europaeliten (kulltopp som 3 och 4-åring) som tjänat 7,8 mkr. Jaggen har dessutom inte börjat så övertygande, i mina ögon. Slutsatsen för mig är att det vore betydligt rimligare att betala mer för en avkomma efter Super Arnie.

Angående Västerbo Daylights första avkomma, så kan du inte lita på auktionspriserna det fallet. Hästen har i alla fall fortfarande Västerbo Stuteri som registrerad ägare, så det var nog bara ett pris för galleriet på senaste auktionen. Ta inte så hårt på det priset! Jag tycker inte att Västerbo Daylight känns så het i aveln heller. Hennes bästa prestationer kom som äldre och de är inget "avelsvärde" i dessa. Det samma gäller även Jaggen.

Ni som åker på auktionen kan väl kolla in om Daylightdottern är lika snygg nu som när hon var föl, i varje fall om man tittar på bilden på Västerbos hemsida!
daylight_foal_070620.jpg

Jag tycker hon är urläcker här och hon har ju diskuterats i tidigare trådar!

Camilla Highness syster borde bli dyr om hon är snygg!

Den jag skulle vilja ha är, Rite Key ,är helt insnöad på den modersstammen.

Om ni åker och spanar in honom får ni ta en titt åt oss också.
Vi missar auktionen i år och just den hästen hade ju varit intressant att se.

Ha en riktigt trevlig helg alla ni bukefalister som åker till "Storsta´n" :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Mat Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Sassy
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: Squie
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand