Elitloppsauktionen

Sv: Elitloppsauktionen

Nån som sitter med katalogen framför sejj som kan kolla vilket nr en kuse har? e: windsongs legacy u: WINDGLIDER

Hittade själv..nr 98 kommer visas av min Pv:D nån med kamera som känner för att fota:angel: jag har inte möjlighet att åka ner:(

kl

har en som jag spanat in länge, Alice Boko! Dels för att den heter just Alice & sen är den född dagen för mig, 17 mars. Hoppas att den går åter.. ( har en plan ;))

Var inte tvååringsauktionen en riktig flopp idag? 16 återrop av 24. Och inga höga priser heller. Kändes totalflopp faktiskt. Tydligen var även organisationen runt visningen på banan katastrofal. Synd när det var så bra stammade hästar. Men många av hästarna ropades tydligen in på Kriterieauktionen i höstas och nu skulle de säljas igen. Lite tjatigt?!

Jag funderade på den auktionen innan. Borde ju kombinerats med fredagens lunchtrav,så att man kunnat visa hästarna för vagn på banan.

Kurt Wijkström slog på stort i år igen. 10 hästar (bland annat Dollar Håleryd för en mille) för sammanlagt 3,3 miljoner.

*kl* Var det inte lite sämre auktion än vanligt? Många återköp tycker jag? Och Västerbo Daylight hästen, varför bjöd nästan ingen på den? Något exteriörfel? Den såldes (har jag hört) betydligt dyrare utanför ringen till en större tränare i Sundsvall, men varför köper man hästarna utanför auktionen och inte i ringen?

Fast frågan är om man tjänar på det. Inropscortaget är ju 5%, men aldrig mer än 15.000 kronor även om hästen blir dyrare.

Jag håller med Cambrie - auktionen kändes mycket sämre i år. Förstår att många uppfödare var besvikna. Jag känner också en stor besvikelse.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Mat Beställde en färgglad och söt drink på ett hotell för ett tag sedan. Fick en otroligt god, rosa drink med socker på glasets kanter...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Sassy
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: Squie
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30