Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tror att märren kan bli vass....
ja det stämmer, diablon var het som en gris och skenade hela loppet ungefär.
Ja, det var et ufint sporbyte i forsøket, om det var bevisst eller ikke er uvisst. Og i finalen galopperte han faktisk etter ca 350m...schelin_j skrev:Kändes lite trist med Exploit Caf på något sätt när alla som kan mer än jag sa att kusken kört fult i åtminstone försöket.
Bästa hästen, kusken och tränaren vann Elitloppet, inte snack om annat.
Kändes lite trist med Exploit Caf på något sätt när alla som kan mer än jag sa att kusken kört fult i åtminstone försöket. Men hästen var ju klart snabbast och då blev det ju rätt ändå!
Medlem på Travnet skrev:Nu har jag kollat loppet igen flera gånger.
Det är en tuff kamp mellan L'AMIRAL MAUZUN och EXPLOIT CAF om platsen som finns i andra spåret bakom trion som fightats om ledningen och framför en inte så startsnabb GIANT SUPERMAN genom första kurvan.GIANT SUPERMAN störs flera gånger i den kampen.
När L'AMIRAL MAUZUN utifrån och EXPLOIT CAF inifrån båda söker samma lucka i andra spår framför GIANT SUPERMAN blir Fredrik B tvungen att ta upp för att inte bli påkörd av L'AMIRAL MAUZUN som utifrån möter och trycker ner EXPLOIT CAF från det halvspår han gradvis har pressat sig ut i halvvägs framför men fortfarande innanför GIANT SUPERMAN genom första halvan av kurvan.
Ögonblicket efter sågar sig Svanstedt tvärt ner framför L'AMIRAL MAUZUN på väg mot 3:e invändigt och tvingar då L'AMIRAL MAUZUN att ta upp och styra ut lite för att inte köra på FINDERS KEEPERS.I luckan som i det ögonblicket skapas innanför L'AMIRAL MAUZUN försöker EXPLOIT CAF återigen att komma ut i andra spår, trycker då ut snett bakomvarande GIANT SUPERMAN ett halvt spår,Fredde B trycker tillbaka ner mot EXPLOIT CAF,samtidigt vänder sig kusken på L'AMIRAL MAUZUN om för att kolla var Ludde är med GOING KRONOS,det innebär att han bromsar in L'AMIRAL MAUZUN framför GIANT SUPERMAN och Fredde B vrålar till när han håller på att trycka tillbaka EXPLOIT CAF och L'AMIRAL MAUZUN samtidigt bromsar framför honom.
Alla dessa störningsmoment i en snabb följd blir för tufft för GIANT SUPERMAN som då galopperar.
Det var väldigt tuffa hårda tag,men det var nog trots allt rätt av måldomarna att fria när man kollar på hela händelseförloppet flera gånger.
Skickar min ursäkt till domarna som denna gång dömde rätt. Mitt första inlägg om detta var spontant hur jag tyckte det såg ut i TV4´s direktsändning.
Jag har kört händelseförloppet i första kurvan fram och tillbaka flera gånger i slowmotion för att hinna kolla allt som hände.
Tur att man inte är måldomare då skulle nog inte alltid resultatet av loppen komma samma dag som hästarna går i mål.
Synd att Giant Diablo gjorde bort sig så, hade annars varit kul om ett svenskt sto kunnat få vinna.
Så kan det mycket väl ha varit ju. Jag har inte sett loppet mer än då det gick och såg just ingenting av "soppan" då heller... hörde mest kommentarerna från de som jag vet kan mer än jag om trav (som jag skrev också) och att det då skulle ha varit lite fulkörning...
Men det blev såvitt jag kunnat se ingen bestraffning för detta så jag förmodar att reglerna följdes.
Visst var det hon som slog i vingen också ?
Alldeles för het häst rakt in i vingen med mulen!
tror det var hon.
Begge gjorde det.
Giant Diablo moste inn i gate 4 selv om hun skulle ha nr 1... det var ca 12-15 sek før start.