Elitloppet

Breakdance

Trådstartare
Lottningen klar, vem vinner^^

1. Giant Diablo
2. Kito Du Vivier
3. Oiseux De Feux
4. Enough Talk
5. Plantagenet
6. Glen Kronos
7. Red Chili Pirat
8. Ghiaccio Del Nord

1. Exploit Caf
2. Jocose
3. Giant Superman
4. Olga Du Biwets
5. Finders Keepers
6. Going Kronos
7. L'amiral Mauzun
8. Citation

Sv: Elitloppet

Personligen tycker jag att årets Elitlopp känns som ett snäpp bättre guldlopp en lördag... typ. men jaaa.. Exploit Caf lägger jag mitt bud på. Men bara för att jag suckar över Finders Keepers så piss vinner väl den ;)

Kanskje vi får en finale uten noen svenskfødt hest...

Disse tror jeg går til finale (uprioritert rekkefølge):

Oiseau de Feux (FR)
Enough Talk (US)
Plantagenet (US)
Ghiaccio Del Nord (IT)
Exploit Caf (IT)
Olga du Biwetz (FR)
Going Kronos (IT)
L'Amiral Mauzun (FR)

:devil:

Inget höjdarlopp...

1. Giant Diablo
2. Kito Du Vivier
3. Oiseux De Feux
4. Enough Talk
5. Plantagenet
6. Glen Kronos
7. Red Chili Pirat
8. Ghiaccio Del Nord

Kanske att Giant tar denna löpningen och blir trea i finalen!?!

1. Exploit Caf
2. Jocose
3. Giant Superman
4. Olga Du Biwets
5. Finders Keepers
6. Going Kronos
7. L'amiral Mauzun
8. Citation

Ja vad har vi här... Ludde gör bort Going och Citation får svårt. Kanske L'amiral Mauzun plockar hem hela skiten... va vet jag :D

Jag smyghejjer på Red chili pirat bara för att :D
Så syyyynd att Commander Crowe inte är med, förbaskade Petri Puro :mad:

Kl..

Visst är elitloppet nästa helgen som kommer nu? :)

Mitt hjärta säger Going Kronos eller Plantagenet.
Giant Superman oxå för han e så lik min häst ;-) samma kära fader som ingen gillar.

haha, kolla hva som kom opp i newsfeeden i tradern på mitt arbeide i dag:

20/05-2008 14:50:57: Elitloppshelgen med Superpott på 100 miljoner

Elitloppshelgen med Superpott på 100 miljoner

3 miljoner kronor till segraren i Elitloppet.
100 miljoner kronor till spelarna - i en superpott.
Elitloppshelgen på Solvalla bjuder på travsport i världsklass och en internationell superpott.
- Elitloppet är årets sportsliga höjdpunkt för alla travälskare. Därför är det extra kul att vi i år kan lova en superpott på 100 miljoner kronor, säger Kerstin Wallentin, kommunikationsdirektör på ATG.

Elitloppet 2008 närmar sig och till helgen kommer några av världens bästa hästar och kuskar att finnas på plats på Solvalla.

- Prissumman i Elitloppet i år är rekordhög - första priset i finalen är hela 3 miljoner kronor, säger Kerstin Wallentin.

Den internationella superpotten på 100 miljoner innefattar spelformerna V75, V65 och Dagens Dubbel, och lockar ett stort utländskt intresse.

Totalt kommer 17 länder att arrangera spel och tv-sända från Solvalla under helgen: Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Österrike, Tyskland, Estland, Polen, Malta, USA, Tasmanien (Australien), Frankrike, Italien, Schweiz, Monaco, Spanien och Sydafrika.

På lördag är det V75 där tolv länder spelar i en gemensam pott, och en ensam vinnare med sju rätt kan vinna hela 30 miljoner kronor. Den stora sportsliga höjdpunkten under V75 är långloppet Harpers Hanovers lopp. Dessutom körs Sweden Cup, som kallas Lilla Elitloppet, under lördagen.

På söndagen spelar åtta länder V65, där en ensam vinnare med sex rätt blir 10 miljoner kronor rikare. De båda elitloppsförsöken ligger som avdelning 2 och 3 inom V65-spelet.

Till Dagens Dubbel kommer åtta länder att spela både lördag och söndag.

- Totalt sett inkluderat alla övriga spelformer kommer vi att betala ut över 200 miljoner kronor i vinster till spelarna, säger Kerstin Wallentin.

Men redan i morgon, onsdag, startar travfesten på Solvalla med dubbel jackpot på V64.

- En vinnare med sex rätt kan få tio miljoner kronor, säger Kerstin Wallentin.

För ytterligare information:

Kerstin Wallentin, kommunikationsdirektör ATG
Telefon: 08-627 21 52
Mobil: 0705-27 21 52

Hasse Svennehed, PR-chef ATG
Telefon: 08-627 21 81
Mobil: 0705-27 21 81

ATGs uppdrag är att trygga de långsiktiga förutsättningarna för svensk trav- och galoppsport genom att innovativt och ansvarsmedvetet anordna spännande och underhållande spel på hästar. Det största och mest populära spelet på hästar är V75 där runt en miljon människor deltar varje vecka. Hela ATGs överskott, ca 1,5 miljarder kronor årligen, går tillbaka till hästsporten.
------------------------------------------------------------
Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com

Nyheten er levert av Waymaker.

:laugh: er ATG notert på Stockholmsbørsen? eller noe annet relatert selskap?

Senast ändrad av en moderator:

Kanskje vi får en finale uten noen svenskfødt hest...

Disse tror jeg går til finale (uprioritert rekkefølge):

Oiseau de Feux (FR)
Enough Talk (US)
Plantagenet (US)
Ghiaccio Del Nord (IT)
Exploit Caf (IT)
Olga du Biwetz (FR)
Going Kronos (IT)
L'Amiral Mauzun (FR)

:devil:

Hello, I m French, and I new in this forum. Sorry, but I do not speak Swedish or Norwegian.

But I like sueden's race!
for this years, I like Oiseau de Feu. he made a magnificent race in Caen.

I like Going Kronos too.very good speed. it is well pointed out in france.

Olga du Biwetz, a mare with great heart, which is only just beginning to be drive with sulky (a mare that is mounted to the base). But it seems equally strong, is the second of the exellent German Russel November!

And Kito du Vivier! not as good as General of Lupin, but which may have a chance. But he instead used to track long as Vincennes!

I think there are a lot of pretending for this race, and there will be sports! :banana:

Och jag kanske kommer köra en sponsorbil inne på banan i helgen ;) Eller jobba i sponsortältet....

Eller så är jag bara där och fotar ;)
V.I.P-biljetter

Ibland är det bra med kontakter :p

Snowhorses Bonjour!

Quel plaisir que vous avez trouvé ici!
Bienvenue!
Excitant et heureux de recevoir certains de vos insiderkunskaper français. :love:

L'année dernière, vous Français a balayé la piste avec nous et découvrez bien, il en va de même encore cette année!
Il a commencé bien à Oslo.

Trikoloren apprendre suffisamment de flottement après Elitloppet. J'espère que Going Kronos mai montrer leurs compétences dans ce Elitlopp.

Quel est votre avis sur notre Björn Goop que cocher dans la Qiseux Feux?:D

Jag hoppas faktiskt på Giant Diablo, men tror att någon av de franska plockar hem det i år igen...

Liknande trådar

S
Trav Sporene er nå trukket: Startfeltet 2.100 meter auto (førstepremie kr. 1.500.000) 1. Colombian Necktie - Uhrberg 2. Jaded -...
2
Svar
33
· Visningar
2 499
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter