L

_liilla_my

undrar bara en sak.. för set är jäkligt stört...

Man måste vara kvalificerad för att rida på elit tävlingar, så d stackarna som har för få poäng, men som ändå är bra nog att få rida en elit 150, får ju inte vara med.
MEN! elit ryttarna och deras hästar får ju vara med på tävlingar för vanliga dödliga.. Är inte der jäkligt orätvis?!
för när elitryttarna kommer med alla sina skit fina hästar och hoppar lite lägre klasser än vanligt, så kniper de ju alla placeringar! Och på så vis har en annan ju aldig chansen att samla poäng för att få rida elit tävlingar!
det är ju helt sjukt egentligen....... :mad:

Jaa...det finns ju uppklassningar lokalt så...varför inte annars också :)

Eehh ta reda på kvalreglerna innan du yttrar dig kanske.
För att få starta Elit krävs det 2 st FELFRIA 1.30 på nationell tävling.
Felfritt kan du gå även om Eliten är där med sina bästa hästar :smirk:

ehm.. nej.. hon jag jobbar hos rider svår nu.. och hon fick inte starta på kungsbackas elit tävlingar.. och hon har massor med placeringar i 140 förra året... så d e lite stört..
och jo.. eliten kommer med sina elit hästar på dessa tävlingar... i våras kom Malin baryard till lidköping med 7 hästar.. royal son och flippan å dom... hon knyckte nästan alla placeringar med sina hästar i den klassen.....

Aha :idea: jo du förstår Kungsbacka har speciella regler på sina tävlingar då dom vill begränsa antalet starter och därför har dom satt som gräns att seniorer skall ha plac i 150 och YR och Juniorer i 140 för att få starta på dessa tävlingar.
Dom vill ha dom allra bästa ryttarna dit nämligen.

Kungsbacka är ju min hemmaklubb och hemmaryttarna får dispans från dessa regler.

men det är ju stört!!!
hon jag jobbar hos har en av sveriges bästa hopphäststar... vann talangjakten å så... fan va surt...

aja.. nu e hon i svårklass i alla fall.. och det går jäkligt bra =)

ehmm.. va?!
jobbar hos henne tre dagar i veckan skola torsda freda å är med på alla tävlingar..... så det är jobb tycker jag... skolan är upplaggd konstigt, svårt att föklara.. men går hästhållning.. å jobbar hos tränaren...

tack för den då....
fast jag är nog rätt dålig på att uttrycka mig... får gå en kurs tror ja.. :D

då får väl din arbetsgivar rida bättre än alla men sina elithästar eller?! *ler* nä skämt om sido är säkert surt att elithästarna går "vanliga" tävlingar men det måste dom också få göra malin måste få starta mindre klasser med flippan hon kan inte alltid gå 1.60 m helg på helg på helg låter lite väl.

tex red Svante Johansson men Nostradamus en 1.30 m i Varberg i helgen och vann Falsterbo Derby för några veckor sedan. det gjorde han helt rätt i tycker jag, borde han inte fått det kanske. hästen är ju ingen maskin bara ett djur.

var du i varberg på tävlingen i helgen?? vem vann 150?! hittar inga resultat.. :(

Nu är ja inte så insatt i allt det där så ja ska inte uttrycka mej för mycket, men ja tycker att det är lite själviskt av ryttare att rida små klasser bara för att få en massa rosetter..
Visst, det är självaklrt bra att hoppa låga höjder oxå, men det finns ju många som tänker så att om ja tävlar den klassen så får ja säkert rosett :smirk:

var inte där har flyttad hem nu, men resultaten finns på VRK sida nu under tävlingar. jag kommer inte ihåg vem som vann 1.50 m men det att emelie jarl var 2:a WIHIII!! heja ikaros.

Jag har inget emot att eliten rider samma klasser som mig.
Ville bara påpeka att det inte finns några uppklassningspoäng för stor häst numera.

Jag är så gammal att jag var med och tävlade på den tiden när det fanns uppklassning för stor häst (ngn gång på sen juratid... :crazy: ), och det slog enormt fel, därför togs det bort.
Många "rosettplockarekipage" som inte hade kapacitet för högre klass än tex LB som det hette på den tiden, blev pga placeringar i LC plötsligt inte startberättigade i annat än LA! Vilket ju gjorde att de inte kunde tävla längre! Annat än i ngn enstaka klass som då kallades "öppen för ryttare startberättigade i XX klass".

Jag är en halvtaskig medelmåtta till ryttare, men jag har faktiskt slagit en av våra elitryttare i en 1,10 klass en gång! :D
Så även en blind höna kan hitta ett korn så att säga! :angel:

Jörgen Larsson och Nobel 994 vann 1.50. De vann även den 1.40 de startade i där. :)

"Glad Pooh som har två fina Nobel-föl hemma i hagen!"

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 577
Senast: mackan
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 825
Senast: Buck
·
Hoppning Någon som har koll och på rak arm vet vad som krävs för att få rida elit-tävling på häst (hoppning). Har för mig att det är ett visst...
Svar
18
· Visningar
2 450
Senast: bapro
·
Dressyr Brukar ofta vara och titta på mindre tävlingar, ofta på klubbnivå där många ridskoleryttare kämpar med sina småfeta ponnyer som är av...
Svar
10
· Visningar
1 291
Senast: Birke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama