Elisabet Hoff: ”Dressyrvärlden måste komma ut ur bubblan”

"Den skyldiga i sammanhanget är och förblir Dujardin. Det är hon som skulle vetat bättre". Ridsports krönikör Elisabeth Hoff är tydlig med sin åsikt när OS i Paris summeras i backspegeln - och menar att den brittiska dressyrryttaren satts på piedestal.
 
Men jag ifrågasätter inte hennes personliga rapportering. Jag ifrågasätter att hon i sin krönika anser att
A) journalister inte har något ansvar i frågan
B) FEI är maktlösa
C) uppgivenheten inom pressen är något positivt när den uppgivenheten inte återspeglades i rapporteringen

Men va? Nej det anser hon inte alls. Är det bara jag som kan läsa här 😁
 
Tyckte fokuset i artikeln verkade vara att det spelade mindre roll vilken agenda anmälaren hade, att man ska fokusera på vad som hände inte att det tog lång tid att anmäla.

(Själv tänker jag att det som hände är skilt från anmälarens agenda. Dvs det som hände ändras inte beroende på anmälarens agenda så då är inte den relevant i relation till utredning runt Dujardin. Även om man kanske kan reflektera över anmälaren ur andra synvinklar.)

Det här tycker jag är en viktig bit:

Dvs hon kommenterar att ryttarna, tränarna, domarna och arrangörerna inte verkar försöka komma ur sin bubbla utan snarare verkar försöka skylla på journalister nu.


Dvs "medias ansvar i den rådande situationen" -hur ska vi få media att hålla klaffen och gå på vår linje. och "hur hjälpa ryttare och tränare juridiskt vid attacker" dvs inte försöka förändra domarnas bedömningar.
Blir som när man inom litteraturen försöker tolkar olika författares verk, hennes krönika kanske ger material till en hel avhandling men åtminstone några sidor till här på forumet kan det nog bli :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp