ja, det är ofta svart.

generellt är elevjobb "jobba nästan fulltid här mot boxplats och träningar".
Hade det drivits vitt hade eleven fått vit lön för sitt arbete som hen betalade boxplats och träningar vitt med.

Många högre tävlande ryttare har ju elevjobb. Hur funkar det?

Och praktikplatser?

I de flesta fall är det svartjobb. Arbetskraft i utbyte mot tjänster som kostar väldigt lite att ge, tex boxplats i befintligt stall, boende på gården, träningar etc. "Chefen" får betala väldigt lite för att ha en hästskötare på plats mer eller mindre 24/7 och eleven får träning och kunskap till ett värde som väldigt få har råd att köpa vitt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag har en del pengar - typ buffertpengar - som jag vill få ränta på, men som inte kan vara låsta. Där de ligger nu, i ett flexspar...
Svar
13
· Visningar
464
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 923
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • GHS - dagens dressyr.