Electro 778

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallQRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 719
S

stallQRE

Hejsan!
Sitter o pillar med vår hemsida o letar därför efter information om pappan till en av våra hästar nämligen Electro 778.
Har ingen gammal hingstkatalog där man kan hitta kortfattad information om honom, exteriört, gång, hopp osv.. kanske lite kortfattad annan information. Hittade bara en sida från utlandet på honom. Tyvärr vär det inte ens egensla det stod på.
Hoppas att någon kan hjälpa mig.
Tacksam för svar...

MVH Sophie o Stall QRE

Sv: Electro 778

Översätter och klipper in från en amerikansk halvblodssida, SWANA. Deras motsvarighet på vårat ASVH.

A-premierad, godkänd 1990 i Sverige.
Mankhöjd: 165 cm
Uppfödare: C.A. de Koning, Holland

Conformation: 8 8 8 8 8 = 40 (4.5 y.o.)
Gaits Undred Rider: 6 7 8 8 (4.0 y.o.) 7 7 7 7 (4.5 y.o.)
Jumping: 8 8 / 8 8 = 15.3 (4.0 y.o.) 7 6 / 9 9 = 14.8 (4.5 y.o.)

Electro lämnade Sverige 2002, han har 1 vinst och 24 placeringar i totalt 60 GP-starter. Bland dom finns en 3:e plats i Helsingfors WC-kvalet samt 2:a placeringar i 1.50-klasser i Olympia, London och Bremen. Han var med i det lag som kom på 3:e plats i Nations Cup, Washington Horse Show 1996. Deltog i VM i Rom 1998. Rankades 70:e i WBFSH i 1996.

Hoppas det kan vara till någon nytta.

*kl*
Jag kan bara tillägga att Electro hade ett fantastiskt temperament. Personlig, nyfiken och mkt stabil.

Det vet jag faktiskt inte.. tror inte att jag har sett honom hoppa... så jag kan inte svara på det...

Av de få bilder jag har hittat där han hoppar ser han ut att ha en rätt normal teknik.

Jag hittade en till sida om Electro där det står mer om hans stamtavla bl a och en lista med fler placeringar genom åren. Kan ta tid att översätta eller vill du att jag skickar dig länken?

du får hemskt gärna övrsätta det åt mig.. hinner knappt läsa allt som är svenska(blev mamma för 3 månader sedan)

Hade han inte rätt rolig hoppteknik också? Rakt fram med frambenen liksom..

På stora oxrar kunde han ibland lägga frambenen framåt istället för att vika in dem under sig.
Många undrade/ifrågasatte hur Peter tordes rida honom. Men Peter ansåg att hans hjärta och att han verkligen avskydde att vara i bommarna, övervägde den risken många gånger om.

Glömde:o Peter & Electro var det första svenska ekipaget att vinna Falsterbo Grand Prix.

Ah, då var jag inte helt fel ute. Tror till och med jag sett det live nån gång.
Kanske inte helt optimalt säkerhetsmässigt, men det verkar ju ha gått bra ändå. :)

Nån som vet om nån avkomma fått samma stil? Eller tror ni det är nåt han hittade på själv?

Ah, då var jag inte helt fel ute. Tror till och med jag sett det live nån gång.
Kanske inte helt optimalt säkerhetsmässigt, men det verkar ju ha gått bra ändå. :)

Nån som vet om nån avkomma fått samma stil? Eller tror ni det är nåt han hittade på själv?

Peter Eriksson berättade en gång (hingstvisning?) att han bara hoppade så på tävling, aldrig på träning. Han hade bara börjat med det en dag, minns inte hur gammal han var, men ingen unghäst längre iallafall. Har inte sett eller hört någon avkomma som gör likadant, så det var nog något som han själv kommit på.

En del hästar hoppar ju på det viset, det är ju ingenting som är "önskvärt" - mest pga olycksrisken...

Jagh har inte sett ngn avkomma efter Electro som hoppar på det sättet...

Liknande trådar

T
Avel Ja, som rubriken lyder så funderar jag på att lägga ridningen på hyllan och skaffa mig ett avelssto och börja "avla". Jag har alltid...
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 706
Senast: Niela
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 278
Senast: Novali01
·
L
Körning Hejsan. Det är såhär att jag hade tänkt ha ett litet projekt till sommaren med mitt gamla halvblod på 19 år. Hade tänkt köra in honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: Lantlolla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka