K
Kiefer
I söndags hämtade vi ett föl på 6 mån till vårt stall, så nu har vi 6 hästar totalt. När vi släppte ihop hästarna stötte vi på ett stort problem, stallägarnas lilla shettis är precis vansinnig på denna lilla fölunge!! Hon jagar runt henne i hagen som en galning och tränger henne vid staketet, vilket har resulterat i att fölet springer igenom staketet ( som tur har hon inte skadat sig!). I måndags tog det oss 2 timmar att hitta henne i skogen!
Den lilla surmärren var precis likadan när jag tog dit min egen häst efter sommarbete men det gick över på 2 dagar. Vad jag inte kan förstå är hur hon kan vara så sur på en så ung häst, hon är ju ingen konkurrens alls. De har stått i boxar jämte varandra på nätterna men shettisen är fortfarande lika sur. Det är ju synd att behöva ha de i skilda hagar, vi har aldrig haft liknande problem de andra åren då det kommit nya hästar.
Någon som vet varför hon reargerar så?
Den lilla surmärren var precis likadan när jag tog dit min egen häst efter sommarbete men det gick över på 2 dagar. Vad jag inte kan förstå är hur hon kan vara så sur på en så ung häst, hon är ju ingen konkurrens alls. De har stått i boxar jämte varandra på nätterna men shettisen är fortfarande lika sur. Det är ju synd att behöva ha de i skilda hagar, vi har aldrig haft liknande problem de andra åren då det kommit nya hästar.
Någon som vet varför hon reargerar så?