Eksemhäst..

S

SofaijaHhh

Undrar lite om eksemhäst.. för jag har misstankar om att en av killarna har eksem.. är de något som kan komma med tiden eller är det medfött?

och.. hur ser eksem ut på hästen?
kanske en dum fråga enligt vissa men jag har aldrig varit med om eksemhäst så de vore en fördel att veta. :)

Sv: Eksemhäst..

Det finns massor skrivet om det, så gå in på sökfunktionen lite högre upp så får du massor att läsa.

Sv: Eksemhäst..

dom 2 som jag köpt som föl och har fått exem fick det hösten dom fyllt 2 (en korsning, D-ponny och en shettis). en granne hade ett föl som fick svår exem redan första sommaren (russ). det kan nog komma vid olika tidpunkter i livet beroende på anledning (så är det ju tom. för människor)

på mina har det börjat med klåda i man och svans samt att det blivit som "korvar" "hudveck" i man och svans för att sedan bli känsligare och känsligare för varje år trots exemtäcke osv.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka