Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har hästen klåda så kommer den att finna ut ett sätt att klia sig på även utan träd, i övrigt går vår eksemhäst ute dygnet runt med träd. Men han kliar sig inte numera om man är väldigt noga med all omvårdnad.
Om man väljer en hage utan träd, så tycker jag nog att det är vid de tillfällen man avser att stalla in någon del av dygnet i varje fall. Känns inte alls ok för mig att låta en häst gå ute dygnet runt utan någon som helst skydd, träd ger ju även skugga väldigt varma och soliga dagar.
Det kliar inte mindre för att man inte har möjlighet att klia sig. Det hjälper bara mot symptomen och mot "okynneskliande" har hästen problem med kliet så bör man åtgärda det i första hand.
Ja det är precis det jag tänkt på! Vill helt inte låta min häst gå i en hage utan träd, eftersom att träden ger te x skugga! Tycker inte det är ok att min häst ska få stå i solen hela dagen en varm sommardag!
Hästhantering
Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Foder & Strö Har häst på lösdrift som större delen av året får 8 kg hösilage fördelat på 4 mål över dygnet i foderautomater. Nu 9 kg sen några veckor...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.