Ekonomi tjafs

Sv: Ekonomi tjafs

Men hon är ju 19 år ? Och tjänar egna pengar ? Och ni köper byxor bara för nån sorts rättvisa ?

Jag tror att ni måste göra något åt detta NU.
 
Sv: Ekonomi tjafs

Usch vad tråkigt om hästen kommer i mellan ens intresse! Jag köpte häst strax efter att jag träffat min sambo. Något jag tror att han är ganska glad över då jag lätt blir rastlös... Har jag av någon anledning suttit inne en hel dag så blir jag deppig och tråkig. Efter en tur till stallet så kommer jag hem på strålande humör...:D Något jag kanske mer eller mindre undermedvetet påminner honom om ibland så att även han kan se det positiva i att jag har häst...;)

Angående det ekonomiska så tjänade vi det samma då vi träffades. Vi hade också likvärdiga ekonomiska intressen. Han dyr bil och jag häst. Vi delade lika på räkningar, lght och mat.

Sen fick han en chefstjänst och började tjäna mycket mer än jag. Han betalade snabbt av sin bil och hade mycket pengar över varje månad. Då gjorde vi så att han började betala mer av våra kostnader. Vi planerar att det ska vara vi för alla framtid... och nu har vi barn ihop, så hur roligt är det för honom eller för vårt förhållande om jag efter att jag betalat allt har 0kr kvar och han 20.000kr kvar? Jag skulle inte må bra vilket skulle leda till att han inte mår bra. Därför tycker jag, precis som vissa andra i den här tråden, att det bästa är om man betalar efter vad man tjänar, på familjens gemensamma kostnader. Sen om det är mest rättvist det vet jag inte men vad spelar det för roll? Viktigast är väl att båda mår bra?

Och ett tips som sagt är att ens respektive ser det positiva i ens intresse :D En annan sak jag vill nämna är att jag alltid försöker hålla mina hästkostnader nere. Jag står i ett så billigt stall som möjligt som ändå har det jag tycker är ett måste (typ ridhus) och även överlag så försöker jag hålla hästkostnaderna nere.
 
Sv: Ekonomi tjafs

Gnäller han så ge honom smisk!

Skämt åsido ;)
Det kostar att ha häst, det bör alla veta. Kanske ska du skriva upp en lista på vilka köp du gör i månaden, foder, hovslagare, veterinär eller vad du nu lägger pengar på. Visa att det här är sånt du måste ha för hästen, få honom att förstå. Min kille gnäller inte om hästeriet ekonomiskt (vi bor inte ihop ännu) utan det han gnäller om är att jag ibland sätter hästen lite före. Men han är vuxen, han kan väl laga sin mat själv, plocka upp efter sig och gå till doktorn, sånt som hästen inte fixar. :)

Tror att dem flesta killar känner sig lite åsidosatta, lite abstinens efter en kvinnas kärlek som dem kanske var vana att få i mängder av sin mamma i ung ålder. Så när kvinnan i deras liv äntligen gör entre, måste han plötsligt dela henne med en hårig hamburgare? Nä det är inte ok. I deras värld ;)
Enklast är nog bara att strunta i hans gnäll, ge honom lite mer uppmärksamhet, kanske lägga fram en lista över inköp så att han får se vad hästeriet handlar om och så kanske man ska ransaka sig själv. Vet att jag själv ibland kan lägga pengar på min häst som "jag måste ha" men som inte behövs. Slutade nyligen med en del tillskott i dunkar, hinkar och andra förpackningar, som kunde ges allihop ifrån EN produkt. Där sparade jag några hundringar ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 154
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 477
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 632
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 805
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp