Sv: Ekonomi tjafs
Gnäller han så ge honom smisk!
Skämt åsido
Det kostar att ha häst, det bör alla veta. Kanske ska du skriva upp en lista på vilka köp du gör i månaden, foder, hovslagare, veterinär eller vad du nu lägger pengar på. Visa att det här är sånt du måste ha för hästen, få honom att förstå. Min kille gnäller inte om hästeriet ekonomiskt (vi bor inte ihop ännu) utan det han gnäller om är att jag ibland sätter hästen lite före. Men han är vuxen, han kan väl laga sin mat själv, plocka upp efter sig och gå till doktorn, sånt som hästen inte fixar.
Tror att dem flesta killar känner sig lite åsidosatta, lite abstinens efter en kvinnas kärlek som dem kanske var vana att få i mängder av sin mamma i ung ålder. Så när kvinnan i deras liv äntligen gör entre, måste han plötsligt dela henne med en hårig hamburgare? Nä det är inte ok. I deras värld
Enklast är nog bara att strunta i hans gnäll, ge honom lite mer uppmärksamhet, kanske lägga fram en lista över inköp så att han får se vad hästeriet handlar om och så kanske man ska ransaka sig själv. Vet att jag själv ibland kan lägga pengar på min häst som "jag måste ha" men som inte behövs. Slutade nyligen med en del tillskott i dunkar, hinkar och andra förpackningar, som kunde ges allihop ifrån EN produkt. Där sparade jag några hundringar