Ekologiskt foder

Skaune

Trådstartare
Finns det?

Det är "inne" att vara miljömedveten och undand för undan byts min egen mat ut mot ekologiska och kravmärkta produkter.

Men hur är det för hästen? All hästmat borde ju kunna vara ekologisk men jag har inte sett någon som marknadsför sig som ett sådant alternativ.

Förutom de stora fodertillverkarnas säckar som vi importerar från till exempel England och Tyskland, kan man vara säker på att det som tillverkas i Sverige verkligen är svenska produkter?

Sv: Ekologiskt foder

Man kan ju köpa grovfoder och spannmål av en KRAV bonde om man vill.
Färdigfoder vet jag inte om det finns, men det finns ju foder att köpa till övriga djurslag som hålls på KRAV gårdar, dock är ju det mesta fodret ändå producerat på gården.:laugh:

Förutom de stora fodertillverkarnas säckar som vi importerar från till exempel England och Tyskland, kan man vara säker på att det som tillverkas i Sverige verkligen är svenska produkter?

Det du kan vara säker på är att det Svenska fodret ofta innehåller importerade varor: Soja från USA/Sydamerika, potatisprotein från Tyskland/Frankrike...

eggersmann har flera ekologiska kraftfoder.
kolla runt med bönderna, jag har ibland fått tag på jättefint ekologisk hö. kostar dock lite mer....

Liknande trådar

Övr. Hund I vår familj är vi ganska noga när vi handlar mat. Vi köper bara svenskt kött för vi tycker att förhållanden i djurhållningen är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 320
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18