Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

J

Jenna

Någon som testat denna? Hur biter den på insekter?

Någon som testat deras schampo eller oljan?
 
Sv: Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

hej...jag är oxå intreserad av att vata om detta fungerar!! Du kan väl skicka ett meddelande till mej om du får några svar!!??:bow:
 
Sv: Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

Jenna skrev:
Någon som testat denna? Hur biter den på insekter?

Någon som testat deras schampo eller oljan?
Hej har köpt av Prob eller hästdeo av www.tahorseware.se , jag tvättar min häst med probshampo 1-2 gånger i månaden, sen blandar jag hästdeon i en sprayflaska och sprayar varannan dag på hästen. Har aldrig haft några problem med varken knott eller fästingar. superenkelt att bara spraya, det går inte åt lika mycket heller då.:idea:
 
Sv: Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

undrande skrev:
hej...jag är oxå intreserad av att vata om detta fungerar!! Du kan väl skicka ett meddelande till mej om du får några svar!!??:bow:
Hej har köpt av Prob eller hästdeo av www.tahorseware.se , jag tvättar min häst med probshampo 1-2 gånger i månaden, sen blandar jag hästdeon i en sprayflaska och sprayar varannan dag på hästen. Har aldrig haft några problem med varken knott eller fästingar. superenkelt att bara spraya, det går inte åt lika mycket heller då.
 
Sv: Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

Hej!
Jag har precis köpt Probs produkter, shampot, olja och insektsspray. Anledningen till att jag ville pröva deras produkter är för att hästen, ett nordsvenskt brukssto, kliar av sig manen och även svansen brukar få en ´kliomgång´emellanåt. Tyckte det var värt att prova iaf. Har hunnit schamponera en gång, hästen blev av med "mjällen" i man och svans. Därefter har jag oljat två gånger, redan andra gången så reagerade hon inte alls på samma maniska sätt som innan, det verkar som om hon inte har samma klåda längre. Innan detta så kunde jag klia henne hur länge som helst i svansroten...nu är det mer som att "tja...har du inget bättre för dig kan du väl få klia, men du behöver ju inte". Mygg/flug och knottsäsongen har inte riktigt kommit igång ännu så jag kan inte säga nåt om anti-insektssprayen. Men hon brukar vara den i hagen som drar åt sig mest av alla äckliga insekter så bara detta att hon inte har nån vidare klåda gör det värt för mig att fortsätta.
Mvh/ N
 
Sv: Ekholms Prob Hästdeo (Deo häst)

Probolja används flitigt på eksem hästarna istallöet mewd mkt bra reslutat.
Hade själv en eksem häst tidigare, tvättade honom med shampot men det fick snarare motsatt effekt, han var helt galen när det satt i o kliade konstant.
Så det kan nog va lite olika hur det fungerar.....
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 787
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 153
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Min häst visar ofta missnöje över allt från täcken och schabrak (lägger öronen bakåt, höjer nacken och biter i luften) till ryckt...
Svar
16
· Visningar
1 566
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp