Ekenryttarna första september

Sv: Ekenryttarna första september

Tror att jag kommer. Deb eller lätt för unghästen och * med fullblodet om hoppningen funkar.

Ska inte bell gå också? =)
Eller har det blivit ändrat
Jag ska hejja i vilket fall :P
Och antagligen sitta i domartornet på hppningen

vet inte hon har ju stått sen 5 juni så jag vet inte om jag hinner få igång henne igen för jag får inte börja rida fören tidigast sista juli ska in till läkarn då
men jag hoppas på att båda kan gå

Okej, jaa de blir ju lite halv kort tid att få upp kondisen på :/
Synd, men du har ju i vilket fall en att rida :P

Jag tror att jag rider henne iallafall hon har ju varit igång i stort sett hela sommaren och nu har jag börjat rida henne igen.
Såvi får väl se.....
hon är inte avänmäld än

Jag kommer kanske dit. funderar på att debutera lätt där, men har inte så bra koll på hur banan ser ut, någon som har koll?
annars rider jag väll ännu en debutant ;)

Jag kommer kanske dit. funderar på att debutera lätt där, men har inte så bra koll på hur banan ser ut, någon som har koll?
annars rider jag väll ännu en debutant ;)

Jag har ridit debutant och 1* där. Vet att hoppbanan fick mig att tappa andan i den 1*. Rena derbybanan men oj så kul att rida. Tyvärr var min pålle livrädd för pullemangraven så vi fick ett stopp där och så kom vi fel på sista hindret (mattes fel :mad:) så vi fick inte fortsätta. Men vi kom runt iaf.... Gick terrängbanan och första intrycket var att den var enorm men när man gått den en gång till kändes den rätt schysst. Tittade tyvärr inte så mycket på lätt klassen. Men debutanten var helt ok. Lite kuperat och skog och lite fält. Hoppbanan i deb var en helt normal hoppning :D Gillade deras bana men har närmre alternativ att rida i år.

Jag funderar på att åka dit, 1* eller ev lätt klass beroende på (inte hur utan) om det går i tävlingarna före...

Jag har ridit debutant och 1* där. Vet att hoppbanan fick mig att tappa andan i den 1*. Rena derbybanan men oj så kul att rida. Tyvärr var min pålle livrädd för pullemangraven så vi fick ett stopp där och så kom vi fel på sista hindret (mattes fel :mad:) så vi fick inte fortsätta. Men vi kom runt iaf.... Gick terrängbanan och första intrycket var att den var enorm men när man gått den en gång till kändes den rätt schysst. Tittade tyvärr inte så mycket på lätt klassen. Men debutanten var helt ok. Lite kuperat och skog och lite fält. Hoppbanan i deb var en helt normal hoppning :D Gillade deras bana men har närmre alternativ att rida i år.

hmm, tåls att funderas på en stund till iallafall.
tanken var att debutera lätt i enköping men efter helgen i bollnäs så känns det som att jag behöver en debutant till innan lätt-debuten.

Då är Eken ett mkt bra alternativ tycker iaf jag. :smirk:

Ekensbana är faktiskt väldigt snäll både deb och lätt, * har jag inte så stor koll på

När jag var där 2005 och red 1* var det iaf en snäll bara, mera lättklasskaraktär med några större/svårare hinder.
Det var dock den första 1* de anordnade, så det kanske är skillnad nu.

2002 red dottern Msv-B där vann DM med Black Velvet.Banor har varit ganska lätta. I år ska hon starta nya hästen i debutant. Vi får väl se om han kommer längre än till dressyren.... Han är e. Cortus så du känner väl igen tendensen att vara rädd för andra hästar! Han är ju sååå liten (1,75) o alla andra människor o hästar är livsfarliga! Jag vet inte vad Pooh gjort med honom:angel: Vi trodde vi köpte en fälttävlanshäst....men vi ÄLSKAR honom precis som han är:love: Nästa år med lite träning kommer han säkert att vara helt UNDERBAR!

Han är e. Cortus så du känner väl igen tendensen att vara rädd för andra hästar!

nää inte alls :rofl: och min är ännu större - längre ner till marken :crazy:
fast jag kan trösta dig med att min faktiskt peppar peppar har blivit mkt bättre med det där i år

Det är ingen av er som har varit och tränat på eken de senaste dagarna? då kanske jag har sett er :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska stjärnan Henrik von Eckermanns säsongsdebut i världscupen varade i bara några sekunder. När hans häst Calizi rev det första...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka