Eget stall men längtar bort

Eller så är det så, att man med åren börjar bortprioritera sådant som inte är absolut nödvändigt ;).

För 10-15 år sedan tyckte jag det var absolut nödvändigt att komma iväg på träning minst en gång i veckan, oavsett väder och väglag. Men det gör jag inte nu längre. Återigen så handlar det väl om motivation. Den där träningen som man absolut inte kunde vara utan när man var yngre - den är inte så viktig längre. Kul, ja - men inte längre så viktig att man måste ge sig ut i snöslask och halka.

Och - ja, våren och de ljusa kvällarna kommer snart :bump:
Visst är det så, man ändras ju lite när man blir äldre och inte alltid åt det hållet som man tänkte sig som 20- åring.
Tyvärr känns det som om 80% av alla mina gamla jämnåriga hästkompisar har lagt av, en del helt och någon med ponny till barnen istället. Så att man krokar lite på vintern må kanske vara hänt, jag har spottat upp mig tack vare er och farit till ridhuset där jag kunde trimma lite mera fokuserat än hemma på banan och det gjorde mig så lycklig att hitta tillbaka till varför man fortsätter ☺
 
Jag är typ 30 och tycker också att det är jobbigt att köra i dåligt väder men jag gör det det ändå. Jag tror på att öva och utsätta sig för det jobbiga :) Då blir det gradvis mindre jobbigt men jag måste hålla igång med att åka för att inte börja tycka att det är jobbigt. I år har jag till exempel två gånger blivit stående på vägen pga frusen bil men det har löst sig det också och jag fortsätter att åka iväg. Om du inte vill åka iväg kanske du kan bjuda in kompisar till dig för att ta en skogstur? Kompisarna kanske tycker att dina ridvägar är mycket bättre än deras gamla vanliga vägar?
Det är lite som Targa skrev nedan, man ändrar inställning till hur viktigt det är. Vill inte jag åka vet jag att nästan ingen annan av mina kompisar vill åka när det är dåligt väder. Då kommer de utan häst och så sitter vi och ljuger och så blev det ingen ridning alls ...
 
Jag har nu äntligen flyttat hem hästarna till mitt egna stall igen. Guuuuud såååå underbart det är! Hästarna är överlyckliga att vara hemma och jag med. Aldrig mer inackorderad, det får vara som det är utan ridhus o allt.
 
Det är lite som Targa skrev nedan, man ändrar inställning till hur viktigt det är. Vill inte jag åka vet jag att nästan ingen annan av mina kompisar vill åka när det är dåligt väder. Då kommer de utan häst och så sitter vi och ljuger och så blev det ingen ridning alls ...

Ja man väljer ju hur man vill göra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 583
Senast: svea
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 923
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 677
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp