Eget Anti-bit medel

Skinfaxe

Trådstartare
Hej!
Vill göra eget Anti-bit medel, är det någon som har ett bra recept eller kan ge exempel på ingredienser som kan fungera? :)
 
Vi har alltid tjära på trä har inte funderat på några vildsvin :nailbiting: Fast så ligger stallet i ett tätbebyggt område har aldrig sett något vildsvin eller enns älg här men ska tänka på det den dagen jag köper en egen gård @TinyWiny
 
Det är vid en uppbindnings plats till hästarna och vill ej ha tjära på tyglar... men annars är det effektivt :)
 
Vi har alltid tjära på trä har inte funderat på några vildsvin :nailbiting: Fast så ligger stallet i ett tätbebyggt område har aldrig sett något vildsvin eller enns älg här men ska tänka på det den dagen jag köper en egen gård @TinyWiny

Jag visste det inte heller förren jag skulle ha något antibit som stod emot regn och frågade mannen som äger vår lokala kvarn vad han kunde rekommendera. Då sa han att de lägger ut tjära vid matplatserna för vildsvin just eftersom de älskar det så mycket så det tyckte han absolut inte att jag skulle använda för det hade jag annars tänkt på. Jag har sett ett enda vildsvin här förra sommaren men vet att de finns ganska många någon mil bort så jag vill absolut inte locka hit några :crazy:
 
Det är vid en uppbindnings plats till hästarna och vill ej ha tjära på tyglar... men annars är det effektivt :)

Fast om du penslar vanlig hovtjära tunt med pensel i soligt väder och låter det torka i solen ngra dygn så torkar det in i träet och är absolut inte kladdigt, men det stoppar hästarna från att gnaga likväl. Så har vi gjort i många år på staketstolp och en del foderhäckar osv och det funkar jättebra - inget kladd, och inget bitande. Man tjärar ju bryggor också enligt samma princip, och de är inte kladdiga de heller.
Vildsvin har vi inte här öht ;)
 
Fast om du penslar vanlig hovtjära tunt med pensel i soligt väder och låter det torka i solen ngra dygn så torkar det in i träet och är absolut inte kladdigt, men det stoppar hästarna från att gnaga likväl. Så har vi gjort i många år på staketstolp och en del foderhäckar osv och det funkar jättebra - inget kladd, och inget bitande. Man tjärar ju bryggor också enligt samma princip, och de är inte kladdiga de heller.
Vildsvin har vi inte här öht ;)
Okej vad bra skall prova när det skall bli soligt :)
haha vi har hos oss men det märks väl om de kommer fram ;-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: valy
·
Hundträning Planen är att sälja mitt hus och skaffa en lägenhet men då blir problemet att jag har två små bjäbbor. Om det går att träna bort...
2
Svar
32
· Visningar
3 322
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 637
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 661
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp