Egenheter!

Sv: Egenheter!

Min hund pratar nästan jämt, har alltid ett ord att säga om allt, kan vara allt från att pipa till att halvskrika till att morra, i början var man lite skeptisk men man vande sig ganska snabbt, han har gjort så sedan han var valp. Annas så när han äter brukar han ta en matbit i munnen, springa iväg och slänga runt den och sen äter han den, så gör han nästan jämt. Ska bli kliad överallt och gillar att sova på skohyllan i hallen när ingen ser (enligt han). Ibland när han leker med sig själv så ligger han på rygg, har leksaken i munnen och viker ihop sig som ett C och sparkar på leksaken med bakbenen samtidigt som han vägar släppa den ur munnen, man kan säga att han "kampar" med sig själv.

Sedan när vi "leker" brukar han springa runt, runt, runt köksbordet och vill bli jagad. Rätt söt.

Harley är ett riktigt orginal, hade han varit mänsklig hade han varit "byfånen" eller "den märkliga gubben i utkanten av stan". Man kan lugnt säga att hans egenheter har förstärkts på äldre dar..

Han pratar en del, skäller han inte "mmm:ar" han. Är han mot förmodan för en gångs skull tyst så stirrar han på en tills han får fram sitt budskap. Jag som matte förstår oftast på en gång vad herrn vill, men har vi mot förmodan gäster hemma kan jag plötsligt få höra "Eh, alltså vadfan VILL hunden? Varför stirrar han på mig?! Hur får man bort honom? Säg åt honom att SLUTA!" .

Han har alltid så länge jag kan minnas stundtals "försvunnit" i sin egna värld.
Då kan han sitta och stirra in i väggen alt golvet minut efter minut? När man ropat hans namn fjorton gånger (gradvis högre och högre för varje gång) vänder han sakta på huvudet åt ens håll och blänger.."ja vadfan vill du? Jag hade en plan.."

Han sover alltid med tungan ute, ofta med vidöppen mun.

kan berätta hur mycket somhelst om den hunden,men det blir en novell. forts med nästa:

Grima skäller extremt sällan, men pratar gärna annars. Grymtar mycket.

ÄLSKAR att gosa, helst ska man dalta jättemycket. Smeka försiktigt försiktigt med fingertopparna på hjässan och klämma på kinderna och killa lite på bröstkorgen. Då är hon en stor bebis.

Ena hunden har väl lite speciella saker för sig iaf. Han har det senaste året kommit på hur skönt det är att bli kliad på framtassarna. Han lyfter upp ena tassen och lägger den i handen och så ska man klia lääänge. Om man inte vill klia honom på tassen så fortsätter han att ge sin tass men när han till slut fattar att man inte vill klia honom gör han en djup suck som för att visa hur missnöjd han är. :D
Tror det var förra Halloween som jag bestämde mig för att klä ut honom bara på skoj. Han fick på sig en gul bringa och han Älskade den, han visade upp sig för alla och man var hela tiden tvungen att säga hur fin han var annars började han "prata". Och igår hittade jag en gul reflexväst som jag satte på honom och då tyckte han att han var så fiin. Jag misstänker att gul är hans favoritfärg.

Den andra hunden är mer reserverad och är inte lika social som andra hunden. Men han älskar att man kliar honom i örat. Och hans favoritleksaker är gosedjur, han blir helt galen när han får en. :D

Och btw, vi har gått på hundkurser med båda. De skötte sig exemplariskt på kurserna bland alla andra hundar och de var de lydigaste i klasserna, men när de väl kom hem föll dövörat ut och de lyssnade inte ö.h.t

Våran vovve älskar att bli dammsugen. Så fort man startar dammsugaren kommer han rusandes och ställer sig framför, han flyttar inte på sig förrän man har dammsugit honom på båda sidor. Han trycker sig mot röret, kliar nog skönt eller nåt.

kl

valpen vill hellst dricka i duschen hehe, är man inne på toan så Gräver hon på dörre och piper så fort man öppnar kommer hon och går in i duchen även om man duschar, en gång la hon sig i duschen och drack:D

Simson hade tyvärr inga direkt speciella egenheter. Han var en typisk Golden; kom alltid med en leksak i munnen och "pratade" för fullt när man kom hem från skolan. Men blev alltid tre gånger mer gladare när gäster kom på besök. En av mina kompisar trodde att Simson morrade när han faktiskt pratade (ett slags falset liknande ljud när han var riktigt exalterad.) Det mest knasigaste jag kan komma på var att han kunde ofta vara i sin egna lilla värld, speciellt ute på promenader, och gå rakt in i grejer. Även som unghund. Klassikern var när han en gång gick rakt in i en lyktstolpe när pappa var ute på promenad med honom.

Finns nog en hel del egenheter när det gäller vår vovve (rottis), om man väl tänker efter. :p

1. Han har en tendens att kunna se ut (och bete sig) som ett fån.

2. Sen har han en liten egenhet med sitt utseende, nämligen sin grisknorr till svans. :angel:
9to5xf.jpg

3. Han är väldigt tjockskallig, vilket vi fått bevis på x antal gånger.
Senaste gången busade han på svärföräldrarnas gård med deras rottishane.
Rätt som det var hörde vi "kling", och sen kom han och deras hane i en jäkla fart.
De hade jagat varandra och Balder (vår knäppgök) hade sprungit rätt in i torkvindan utan någon som helst reaktion.
Pojkvännen såg tydligen hela scenariot, och var inte ett dugg förvånad. :rofl:
Blev inte direkt förvånad jag heller, när han berättade det.
Han är sån. :p

4. En av hans roligaste egenskaper är att han kan få för sig att leka med allt och alla!
Fjärilar brukar han försöka leka med.
Men det absolut roligaste var när vi satt på övervåningen och kollade på tv, när vi och Balder hör att det surrar i fönstret.
En fluga.
Vad gör Balder då?
Jo, han börjar morra och hoppa & studsa i soffan.
Han försöker med andra ord få flugan att leka med honom. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 826
Senast: fixi
·
Hundhälsa I lördags fick vi hastigt låta vår älskade hund somna in. Ett avslut som skulle vara värdigt känns allt annat än värdigt.. Jag funderar...
Svar
15
· Visningar
1 994
Senast: Shpongle
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 044
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hej! Nån som har nån idé om vad som är fel på min lilla hund? Han är hängig, ser trött ut, men har samtidig svårt att komma till ro och...
Svar
9
· Visningar
1 527
Senast: josqla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka