Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska bygga höhäckar och sätta på väggen i min lösdrift. Hade ju varit smidigt om jag bara kunnat byggt en stor, men måste ha 3 stycken då mina hästar inte alls kan samsas om maten.
Har gjort 2 egna men har inga bilder att lägga in för jag måste snickra nya i år, de gamla har nu tagit slut Gjorde dem i gammal bra kärnvirke för 9 år sedan och i 8 höll den ena och nu ska den andra bytas... Mina har jag haft på marken, mitt i min vinterhage. På marken för att hästarnas tänder mår bra av att äta därifrån.
Hur gjorde jag då? jag kapade 4 hörnstöd 80 cm öga i 2"4 virke, på dem skruvade (spik lossnade för lätt när träet rörde sig och blev farligt) jag sedan fast plank 1"7 (ca 20 cm höga för det var det jag hade och då gick det inte åt så mkt skruv). sidorna lät jag vara 120 cm långa.
Jag satte planken 5 cm upp från marken och med ett par cm mellan för att frisk luft skulle komma in. Höjden får man alltså avpassa efter hur höga plank man har och hur stora hästar naturligtvis.
Trots att mina hästar som unghästar någon gång lyckats få över benen och de har slagits kring dem så har de aldrig flyttat på sig eller vält. OM jag blir klar med de nya snart så kan jag fota hur jag gjort och lägga ut de bilderna (fast jag har ett badrum att snickra klart först (egentligen)).
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Hästmänniskan Det går bra med provridning. Känns ju som att vi inte kommer kunna åka till en bokad idag pga vädret. Och så fick jag precis mess om att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.