Egen transport lr transportör?

drekaflúga

Trådstartare
Snart kommer min häst till norrköping med flyg:bump: och han ska ända upp till umeå vilket är 80mil. Min fundering är nu om jag ska hämta honom själv eller om jag ska skicka honom med transportör?:confused: Slutpriset skiter jag i eftersom jag vill ha en välmående häst väl hemma.

Men han har bara åkt transport 3gånger i sitt femåriga liv och alla dessa gånger har jag varit med och det har gått bra. Om jag tar honom med transportör tar det en hel dag mer än vad det behöver eftersom han måste åka med och hämta upp. Dock vet jag att han åker bättre i storbil, men samtidigt har hästen bara varit i kontakt med människor(bara mig) i ca 3mån så jag är livrädd att han ska bli felbehandlad och bli männsiko/transporträdd. Och hur i helafriden vet jag att han tar rätt häst???:angel: jag har hört alldeles för mycket historier om tävlingshäst som förväxlats med fölmärr o.s.v.....:eek:

vad tror ni?

Sv: Egen transport lr transportör?

Gör en lista med för och emot... och besluta dig för det som DU känner gör väl till mods för du vill ju din häst det allra bästa. Annars får du väl hyra/låna hästlastbil o åka ner själv o hämta pållen.. Lastbil är ju bekvämare än släp för dom små liven..
Men jag skulle nog gärna velat vara med själv så man vet vad som pågår och ifall han skulle råka för nånting som kan skrämma honom så skulle du i detta fallet vara med, kunna lugna och sen senare i livet vara medveten om detta och då kunna göra tranportering och träning lättare eftersom du vet bakaomliggande orsak.'
Lycka till..
lite vimsigt inlägg kanske :p

Sv: Egen transport lr transportör?

Personligen så hade jag själv åkt ner med bil och transport och hämtat hästen, planerat ett stopp på vägen med överliggning så han slipper hela resan på en gång.

Visst gillar jag att kunna skicka hästarna på lastbil, men efter att ha varit missnöjd med sista resan min häst gjorde med transportör så väljer jag att köra själv eller åtminstone vill jag vara med när hästen reser (men helst köra själv).

/M

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik skrev en tråd igår om en hästägare som inte vill betala för sig. Nu har ägaren hört av sig igen och säger att vi inte har nån...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: Equilina
·
Hästvård Tjo Min ena häst blev varm i sitt ena bakben förra söndagen, alltså ca 1½ vecka sen.. han rörde sig lite smyg"skumt" (tränare kikade)...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Jaxonmaxon
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 809
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar